CHEC DIN ALBUSURI CU MERE SI STAFIDE

noiembrie 10, 2017


ENGLISH RECIPE HERE

Sunt sigura ca vi s-a intamplat si voua de multe ori sa preparati cozonac sau maioneza si sa ramaneti cu o gramada de albusuri. Automat apare intrebarea: ce facem cu albusurile ramase? Pentru mine cel mai usor era sa folosesc albusurile ramase pentru a prepara o omleta dar, de cand am descoperit acest chec din albusuri, a devenit optiunea mea numarul 1.
Checul din albusuri cu mere si stafide este usor, pufos si aerat, super delicios si aromat. In plus, este un chec aspectuos si foarte usor de preparat si este potrivit si pentru un desert de weekend, dar si pentru o masa festiva. Acum, ca vin sarbatorile, va va prinde foarte bine aceasta reteta.


Pentru a obtine un chec din albusuri pufos si bine crescut, trebuie sa mixati foarte bine albusurile. Le mixati in doua etape, mai intai cu un praf de sare pana devin pufoase, apoi cu zahar pana obtineti o bezea ferma si lucioasa. Aveti grija ca mixerul si bolul in care bateti albusurile sa fie perfect curate. Daca exista urme de grasime, nu veti mai putea bate albusurile. Nu este necesar sa adaugati praf de copt sau alt agent de crestere. Checul din albusuri creste foarte frumos tocmai datorita albusurilor din compozitie.



Eu am adaugat in checul din albusuri mere si stafide pentru ca ne plac foarte mult. Merele le-am calit in prealabil ca sa nu-si lase sucul in chec.
Puteti servi checul din albusuri cu mere si stafide simplu sau pudrat cu zahar. Noua ne-a placut foarte mult acest chec si vi-l recomand cu drag.Pentru a coace checul din albusuri cu mere si stafide am folosit o tava de chec de 30/11.5 cm.
Va recomand si checul pufos cu cacao (chec marmorat, chec zebra), pandispan cu piersici, blat de tort simplu, blat de tort cu cacao.

Ultima reteta video

Cornulete fragede cu rahat (de post)



Ingrediente necesare pentru a prepara reteta chec din albusuri cu mere si stafide:


- 6 albusuri (250gr)
- 200 gr zahar
- 125 gr faina
- 120 ml ulei
- 2 mere (300 gr)
- 70 gr stafide
- un praf de sare
- esenta de vanilie
- 1/3 lingurita scortisoara macinata




Mod de preparare reteta chec din albusuri cu mere si stafide


Am pregatit mai intai merele pe care, dupa cum va spuneam, le-am calit in prealabil.
Am taiat merele cubulete si le-am pus intr-o tigaie impreuna cu 2 linguri de zahar (din cele 200 gr prevazute in lista de ingrediente). Am pus merele pe foc si le-am tinut, amestecand din cand in cand, pana s-au muiat si s-a evaporat sucul pe care l-au lasat. Le-am luat apoi de pe foc, am adaugat scortisoara si am amestecat. Am lasat merele sa se raceasca complet.

Am pus albusurile intr-un bol incapator, am adaugat un praf de sare si le-am mixat la viteza mare pana au devenit pufoase. Am adaugat apoi zaharul, in 2-3 etape, si am continuat sa mixez la viteza mare pana s-a dizolvat tot zaharul. Trebuie sa obtinem o bezea ferma si lucioasa. Ca sa verificati daca s-a dizolvat zaharul, luati putina spuma intre degete si vedeti daca se mai simte.
Am adaugat apoi esenta de vanilie si uleiul si am mixat pentru omogenizare.
Am adaugat apoi faina, cernuta, si am incorporat-o usor cu o spatula.
La sfarsit am adaugat merele calite si stafidele si am amestecat usor pentru a le incorpora.
Compozitia pentru checul din albusuri cu mere si stafide este gata si se poate turna in tava (30/11.5 cm) tapetata cu hartie de copt.
Am pus apoi checul in cuptorul preincalzit (170ºC pentru cuptorul electric) timp de 25-30 de minute.
Dupa ce scoateti checul din cuptor, ii faceti testul cu scobitoarea: intepati checul in mijloc cu o scobitoare si, daca scobitoarea iese curata, checul este facut. Daca scobitoarea iese umeda, mai tineti checul cateva minute la cuptor. Cand intepati checul, aveti grija sa nu nimeriti o bucatica de mar :).
O alta metoda de verificare este sa apasati usor checul cu mana: trebuie sa aiba aceeasi consistenta pe mijloc ca si pe margini. 
Dupa ce scoateti checul din cuptor il mai lasati sa stea in tava cam 5 minute apoi il puteti scoate.
Lasati checul din albusuri cu mere si stafide sa se raceasca pe un gratar. Il puteti servi ca atare sau pudrat cu zahar.
Mie mi s-a parut cel mai bun chec din lume, foarte pufos si absolut delicios!
Va recomand din suflet aceasta reteta minunata de chec din albusuri cu mere si stafide, va va placea cu singuranta.
Spor la gatit si pofta buna!

You Might Also Like

4 comentarii

  1. Aveam cateva albusuri prin frigider ramase,si am facut acest chec.e pur simplu delicios.cu merele putin acrisoare,si cu stafide,o bunatate.imi pare rau ca nu am apucat sa ii fac poza,s-a mancat prea repede:).Flori

    RăspundețiȘtergere
  2. Nu am mai auzit de chec doar din albusuri dar arata foarte bine! O sa-l incerc cu albusurile ramase de la cozonac.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu am facut acest chec cu albusurile ramase de la crema de vanilie :)

      Ștergere

About me

Flickr Images

Press

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...