TARTA CU BRANZA SI DOVLECEI

septembrie 11, 2017


ENGLISH RECIPE HERE

Dragii mei, trebuie neaparat sa incercati aceasta reteta de tarta cu branza si dovlecei pentru ca este absolut minunata! Crusta este foarte frageda iar umplutura este foarte gustoasa si aromata. Rosiile sa stiti ca le-a folosit pentru decor, dar va recomand din suflet sa nu renuntati la ele. Sunt dulci-acrisoare si merg perfect cu umplutura sarata!
Pentru umplutura am folosit branza telemea, dar puteti folosi la fel de bine si branza dulce si sa adaugati sare dupa gust. Pentru un plus de prospetime, adaugati neaparat verdeata proaspata. Mie mi se pare ca mararul merge cel mai bine cu branza si dovleceii, dar puteti folosi si patrunjel daca va place mai mult.



Aluatul pentru tarta cu branza si dovlecei este foarte usor de preparat. Se prepara cu faina, unt rece, galbenusuri, un praf de sare si putina apa rece ca sa se lege aluatul. Ca sa obtineti textura aceea specifica pentru tarta, frageda, nici prea tare, nici prea sfaramicioasa, cantitatea de unt trebuie sa fie la jumatate fata de cantitatea de faina iar untul trebuie sa fie de calitate, de 82% grasime. Aluatul se lucreaza cel mai bine la robotul de bucatarie, ca sa nu se topeasca untul. Daca nu aveti robot de bucatarie, exista si alte variante de a prepara aluatul pentru tarta cu branza si dovlecei: amestecati aluatul cu 2 cutite tinute in aceeasi mana sau cu presa pentru cartofi. Puteti lucra aluatul si cu mana dar va trebui sa lucrati rapid ca sa nu topiti untul sau puteti face o pauza pe la jumatatea procesului de preparare si sa puneti aluatul la congelator 2-3 minute ca sa se raceasca.
Puteti servi tarta cu branza si dovlecei calda sau rece, ca gustare sau aperitiv. Este exceptionala!
Ingredientele de mai jos sunt pentru o tava de 28cm diametru.

Ingrediente necesare pentru a prepara reteta tarta cu branza si dovlecei:


Pentru aluat aveti nevoie de:
- 300gr faina
- 150gr unt rece
- 2 galbenusuri
- 3-5 linguri de apa rece
- 1/2 lingurita de sare
Pentru umplutura aveti nevoie de:
- 300gr branza telemea
- 500gr dovlecei
- 1 ou mare + 2 albusuri (ramase de la aluat)
- 1 ceapa
- 1 legatura marar
- 1-2 linguri de ulei
- sare si piper dupa gust
- cateva rosii cherry


Mod de preparare reteta tarta cu branza si dovlecei (tava de 28cm)


Prepararea aluatului pentru tarta
Am pus intr-un bol incapator faina si 1/2 lingurita de sare.
Am adaugat untul rece, taiat bucatele si am mixat pana am obtinut o compozitie nisipoasa.
Am adaugat si cele doua galbenusuri si le-am incorporat.
Ca sa se lege aluatul, am adaugat si apa rece, cate o lingura. Veti avea nevoie de 3-5 linguri de apa rece, in functie de tipul de faina folosit.
Aluatul pentru tarta astfel preparat l-am impachetat in folie alimentara si l-am pus la frigider aproximativ o ora.
Prepararea umpluturii pentru tarta cu branza si dovlecei
Cat timp a stat aluatul la frigider, am pregatit umplutura.
Am spalat dovleceii si i-am dat pe razatoarea mare. Am presarat putina sare si am lasat dovleceii sa stea cam 20 de minute, ca sa lase apa. 
Dupa ce a trecut acest timp i-am stors bine si i-am pus intr-un bol incapator.
Intre timp, am tocat ceapa marunt si am pus-o la calit intr-o tigaie cu putin ulei (1-2 linguri). Am tinut pe foc, amestecand des, pana cand ceapa a devenit translucida. Am lasat-o apoi sa se racoreasca putin (cat sa nu mai fie fierbinte).
Am dat branza pe razatoarea mare si am pus-o peste dovlecei. Am adaugat ceapa calita, mararul tocat, sare si piper. Cand adaugati sare tineti cont ca ati pus si la dovlecei iar branza telemea este sarata. Adaugati sare doar daca credeti ca este necesar.
Am adaugat apoi ouale batute si am amestecat bine.
Asamblare si coacere tarta cu branza si dovlecei.
Am scos aluatul din frigider si l-am asezat pe suprafata de lucru presarata cu faina. Cu ajutorul unui sucitor, am intins aluatul in forma de cerc, putin mai mare decat tava.
Am rulat aluatul pe sucitor (ca sa il pot ridica fara sa se rupa), l-am asezat deasupra tavii unse cu unt si am lasat aluatul sa cada usurel in tava, derulandu-l de pe sucitor. Am presat usor aluatul ca sa se muleze pe tava, inclusiv pe peretii laterali apoi, cu ajutorul unui cutit, am decupat surplusul de aluat. Aveti grija sa intepati bine aluatul cu o furculita pentru ca se umfla la cuptor.
Am pus apoi tava (fara umplutura) in cuptorul preincalzit (180 °C pentru cuptorul electric), timp de aproximativ 10-12 minute. Se va forma o crusta la suprafata iar aluatul va absorbi mai putin lichid. Eu nu pun greutati pe aluat pentru ca, desi se umfla la cuptor, este destul de moale si maleabil si daca il apasati usor, aerul de dedesubt va iesi prin intepaturile facute cu furculita.
Am scos tava din cuptor, am turnat umplutura si am decorat cu feliute de rosii cherry.
Am pus tarta cu branza si dovlecei inapoi in cuptor, tot la 180 °C, pentu alte aproximativ 25 de minute.
Daca vi se pare ca tarta s-a rumenit prea tare pe margini dar in mijloc inca este moale, puteti opri cuptorul dar mai lasati lasati tarta in cuptor cateva minute.
Serviti tarta cu branza si dovlecei calda cau rece, ca gustare sau aperitiv. Este absolut delicioasa!
Spor la gatit si pofta buna!
Va astept si pe pagina de Facebook!

You Might Also Like

0 comentarii

About me

Flickr Images

Press

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...