KEFTEDES - CHIFTELUTE GRECESTI

septembrie 15, 2017


ENGLISH RECIPE HERE

Keftedes sunt chiftelute grecesti, incredibil de gustoase si suculente. Se prepara din carne de vita sau un amestec de carne de vita si porc. Sunt foarte asemanatoare cu chiftelele noastre dar, ce le face atat de speciale, sunt ierburile aromatice din compozitie. Patrunjel punem cu totii in chiftele, poate si oregano, dar menta face minuni! Desi Keftedes contin o cantitate destul de mica de menta, au o aroma minunata, subtila, si sunt absolut delicioase. Sa stiti ca eu prepar des chiftele si am incercat multe retete pana acum, dar Keftedes, aceste chiftelute grecesti deosebit de aromate, sunt cele mai bune! Pe locul 2 sunt chiftelutele suedeze :)



In mod traditional, Keftedes se servesc ca aperitiv, impreuna cu Tzatiki si pita. Le puteti servi insa si ca fel principal, alaturi de garnitura preferata ori salata.
Puteti prepara Keftedes si cu sos de rosii. Am vazut ca exista o reteta greceasca de chiftelute marinate cu sos de rosii, taitei grecesti si branza feta. Suna super delicios si va trebui sa o-ncerc si pe aceasta :).
Am o lista pe frigider cu retete "de facut" si am ajuns deja la vreo 4 pagini.
Noua ne-au placut foarte mult Keftedes si va trebui sa va bazati pe noi pentu ca avem o experienta bogata in materie de chiftele. Va recomand cu drag aceasta reteta minunata. Sunt sigura ca va deveni si preferata voastra!

Ingrediente necesare pentru a prepara reteta Keftedes - chiftelute grecesti:

- 500gr carne tocata de vita
- 200gr carne tocata de porc
- 3-4 catei de usturoi
- 1 ceapa
- 60gr pesmet
- 1 ou
- 1 legatura de patrunjel
- 6-7 frunze de menta
- 1/2 lingurita de oregano uscat
- sare si piper dupa gust
- faina pentru modelat chiftelutele
- ulei pentru prajit


Mod de preparare Keftedes - chiftelute grecesti


Am pus carnea tocata intr-un bol. Am adaugat oul, pesmetul, ceapa data pe razatoarea mica si scursa, usturoiul zdrobit, patrunjelul si frunzele de menta tocate fin. Am asezonat cu sare, piper si oregano uscat si am amestecat bine, pana am obtinut o compozitie omogena. Cel mai bine se amesteca cu mana, dar puteti folosi si o lingura. 
Dupa ce am preparat compozitia pentu Keftedes, am acoperit-o si am pus-o la frigider aproximativ o ora, pentru a permite aromelor sa se intrepatrunda.
Dupa ce a trecut acest timp, am modelat chiftelutele.
Cu mana usor umeda, am modelat mici bilute pe care le-a tavalit prin faina, astfel incat sa fie acoperite uniform.
Am pus chiftelutele la prajit in ulei incins si le-am lasat sa se rumeneasca frumos pe toate partile. 
Le-am scos apoi pe hartie absorbanta pentru a inlatura excesul de ulei.
Keftedes se pot prepara si la cuptor, in tava sau pe gratar. 
Serviti Keftedes alaturi de o salata sau garnitura preferata ori ca aperitiv.
Nu stiti ce garnitura sa alegeti? Va recomand:
Salata de orez
Pilaf de bulgur
Cartofi crocanti la cuptor
Cartofi la cuptor cu rozmarin si usturoi
Cartofi la cuptor cu lamaie (cartofi grecesti cu lamaie)
Spor la gatit si pofta buna!
Va astept si pe pagina de Facebook!

You Might Also Like

1 comentarii

  1. Nu am facut reteta asta niciodata, o sa o incerc pentru fii-miu, lui ii plac mult chiftelele.

    RăspundețiȘtergere

About me

Flickr Images

Press

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...