CHIFTELE DE CIUPERCI CU CARTOFI SI CASCAVAL

martie 09, 2017


Recent  le-am facut alor mei niste chiftele de ciuperci cu cartofi super gustoase si le-au placut la nebunie. Si mie mi-au placut foarte mult si m-am gandit sa mai fac o portie. De data aceasta am imbogatit putin reteta si am facut niste chiftele de ciuperci cu cartofi si cascaval, bune de te lingi pe degete :)
Chiftelele de cartofi cu ciuperci si cascaval sunt foarte gustoase si calde si le puteti servi alaturi de garnitura preferata sau de o salata. Puteti incerca, spre exemplu, o salata de orez sau o salata de telina cu morcovi, mar si dressing de iaurt. Merg foarte bine si cu un sos de rosii sau cu Tzatiki.
Chiftelele de cartofi cu ciuperci si cascaval sunt insa foarte gustoase si reci si le puteti servi ca aperitiv sau ca gustare.



La noi aceste chiftele de ciuperci cu cartofi si cascaval au fost un fel de gustare. S-au mancat direct din tava, cu manuta. Ai mei n-au avut nevoie de garnituri, salate sau alte chestii asemenatoare. Ei mananca chiftele cu chiftele :)
Eu am facut chiftelele la cuptor da, daca doriti, le puteti praji in ulei incins ca pe oricare alte chiftele.
Va recomand si sosul de mustar pentru chiftelele de ciupeprci cu cartofi si cascaval. Este delicios!

Ingrediente necesare pentru a prepara reteta chiftele de ciuperci cu cartofi si cascaval:


- 500gr ciuperci champignon
- 300gr cartofi
- 2 oua
- 200gr cascaval
- 1-2 cepe
- 4 catei de usturoi
- 1/2 legatura de marar
- 1/2 legatura de patrunjel
- 2 linguri de faina
- 4 linguri de pesmet
- sare si piper
- 2 linguri de ulei
Mai aveti nevoie de pesmet pentru modelat chiftelele si putin ulei pentru uns tava.



Mod de preparare reteta chiftele de ciuperci cu cartofi si cascaval :


Mai intai am fiert cartofii cu tot cu coaja, in apa cu sare. Cartofii se fierb pana intra furculita usor in ei.
Dupa ce am fiert cartofii i-am scos din apa si i-am lasat sa se raceasca.
In paralel am pregatit celelalte ingrediente.
Am spalat bine ciupercile si le-am tocat marunt.
Am tocat ceapa marunt si am pus-o la calit intr-o tigaie cu 2 linguri de ulei. Cand ceapa a devenit translucida am adaugat ciupercile tocate. Am tinut in continuare pe foc, amestecand din cand in cand, pana s-a evaporat apa lasata de ciuperci. Este important sa lasati ciupercile sa scada bine. In caz contrar isi vor lasa apa in chiftele si este posibil ca acestea sa nu se lege cum trebuie.
Mai spre sfarsit am asezonat cu sare si piper si am adaugat usturoiul zdrobit.
Dupa ce am oprit focul am adaugat si verdeata tocata. Am lasat si ciupercile sa se raceasca.
Prepararea compozitiei pentru chiftelele de ciuperci cu cartofi si cascaval
Am curatat cartofii de coaja, i-am pus intr-un bol incapator si i-am zdrobit (ca pentru piure). Am adaugat ciupercile calite si am amestecat pentru omogenizare.



In acest moment puteti gusta compozitia pentru chiftelele de ciuperci cu cartofi si cascaval pentru a potrivi de sare si piper. Am adaugat apoi cele doua oua si cascavalul dat pe razatoarea mare si am amestecat bine. Am mai adaugat faina si pesmetul si am amestecat.
Dupa ce am preparat compozitia pentru chiftelele de ciuperci cu cartofi si cascaval am pus pesmet intr-o farfurie si am inceput sa modelez chiftelele.
Am luat cate o lingura din compozitie si am asezat-o in farfuria cu pesmet. Am acoperit compozitia cu pesmet apoi am modelat-o in forma de chiftea. Compozitia este umeda si foarte lipicioasa si este mai bine daca modelati chiftelele doar dupa ce o acoperiti bine cu pesmet :) Daca compozitia este prea moale si nu puteti modela chiftelele mai adaugati faina si pesmet pana ajungeti la consistenta dorita.
Pe masura ce modelam chiftelele de ciuperci cu cartofi si cascaval le asezam intr-o tava unsa cu ulei.
Dupa ce am terminat de modelat chiftelele le-am pus in cuptorul preincalzit (190ºC pentru cuptorul electric) timp de aproximativ 30 de minute (sau pana ating gradul de rumenire dorit). Dupa aproximativ 20 de minute chiftelele de ciuperci cu cartofi si cascaval trebuie intoarse pe partea cealalta.
Chiftelele de ciuperci cu cartofi si cascaval sunt minunate si calde, dar si reci. Le puteti servi simple, cu o salata, sau alaturi de garnitura preferata.
Va recomand si chiftelele de cartofi cu branza si chiftelele de dovlecei cu branza.
Daca tineti post, incercati chiftelele de ciuperci cu cartofi.
Spor la gatit si pofta buna!
Va astept si pe pagina de Facebook!

You Might Also Like

0 comentarii

About me

Flickr Images

Press

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...