CHIFTELE DE CIUPERCI CU CARTOFI (DE POST)

martie 05, 2017


Dragii mei, daca suntem in post nu inseamna ca nu ne putem bucura de niste chiftelute delicioase si aromate :) Pentru exemplificare, v-am pregatit niste chiftele de post absolute delicioase, din ciuperci si cartofi. In plus, chiftelutele sunt facute la cuptor, ca sa fie mai sanatoase.
Prepararea acestor chiftele de ciuperci cu cartofi dureaza ceva mai mult decat in cazul chiftelelor din carne pentru ca toate ingredientele se gatesc in prealabil. Efortul insa merita cu prisosinta!



Ciupercile au un continut mare de apa si trebuie sa le calim inainte de a le adauga la compozitia pentru chiftelele de ciuperci cu cartofi. Pentru a lega compozitia am folosit cartofi fierti in coaja.
Usturoiul evident ca nu poate sa lipseasca din chiftele de ciuperci cu cartofi. Eu il pun peste ciuperci in timp ce le calesc dar mai spre sfarsit, ca sa isi pastreze aroma.
Verdeata este si ea indispensabila pentru ca ofera chiftelelor un plus de savoare si prospetime. Eu am folosit 1/2 legatura de marar si 1/2 legatura de patrunjel. Puteti folosi insa doar marar sau doar patrunjel, dupa preferinta.
Chiftelele de ciuperci cu cartofi sunt excelente si calde, dar si reci. Le puteti servi si ca fel principal, alaturi de o salata sau de garnitura preferata, dar si ca aperitiv.
Noua ne-au placut foarte mult aceste chiftele de post cu ciuperci si cartofi! Chiar si baietilor mei, care sunt carnivori inversunati :)
Ingredientele de mai jos sunt pentru 18-20 de chiftele.

Ingrediente necesare pentru a prepara reteta chiftele de ciuperci cu cartofi (de post) :


- 600gr ciuperci champignon
- 500gr cartofi
- 1-2 cepe
- 4 catei de usturoi
- 1/2 legatura de marar
- 1/2 legatura patrunjel
- 2 linguri de ulei
- 2-3 linguri de pesmet
- sare si piper dupa gust
Mai aveti nevoie de pesmet pentru modelat chiftelele de ciuperci cu cartofi si ulei pentru uns tava



Mod de preparare reteta chiftele de ciuperci cu cartofi (de post)


Am fiert mai intai cartofii, cu tot cu coaja, in apa cu sare. Este bine sa ii fierbeti cu tot cu coaja pentru ca in acest fel vor absorbi mai putina apa.
Cartofii se fierb pana cand intra furculita usor in ei.
Dupa ce au fiert cartofii, i-am scos din apa si i-am lasat sa se raceasca.
In timp ce se raceau cartofii, am pregatit restul ingredientelor pentru chiftelele de ciuperci cu cartofi.
Am spalat bine ciupercile si le-am tocat marunt. Am tocat ceapa marunt si am pus-o la calit intr-o tigaie cu 2 linguri de ulei. Cand ceapa a devenit translucida am adaugat si ciupercile tocate.
Am tinut in continuare pe foc pana s-a evaporat apa lasata de ciuperci.
Este important sa lasati ciupercile sa scada bine altfel vor iesi chiftelele prea moi. Mai spre sfarsitul fierberii am asezonat cu sare si piper si am adaugat si usturoiul zdrobit.
Dupa ce am oprit focul am adaugat si verdeata tocata.
Am lasat ciupercile sa se racoreasca putin (cat sa nu mai fie fierbinti)



Intre timp am curatat cartofii de coaja, i-am pus intr-un bol incapator si i-am zdrobit, ca pentru piure.
Am adaugat ciupercile si am amestecat bine. In acest moment este bine sa gustati compozitia pentru a potrivi de sare si piper.
Am adaugat 2 linguri de pesmet si am amestecat. Trebuie sa obtinem o compozitie densa, usor de modelat. Daca este necesar puteti sa mai adaugati pesmet.
Am lasat compozitia sa se odihneasca 10 minute.
Am uns tava cu ulei, cam 2 linguri. Este nevoie de o idee mai mult ulei pentru uns tava pentru ca, fiind vorba de niste chiftele de post, acestea nu vor lasa deloc grasime.
M-am apucat apoi sa modelez chiftelele de ciuperci cu cartofi.
Am luat cate o lingura din compozitie, am modelat-o in forma de bila si am tavalit-o prin pesmet. Am aplatizat chifteluta, apoi am asezat-o in tava unsa cu ulei.
Am continuat pana am terminat compozitia.
Dupa ce am asezat toate chiftelele in tava le-am stropit cu putin ulei, ca sa nu se usuce.
Am pus tava cu chiftele in cuptorul preincalzit (190º C pentru cuptorul electric) timp de aproximativ 30-35 de minute. Dupa aproximativ 20 de minute chiftelele de ciuperci cu cartofi trebuie intoarse pe partea cealalta. Daca sunt prea moi, mai asteptati putin inante de a le intoarce. Le intoarceti usor, cu o spatula.
Serviti chiftelele de cartofi cu ciuperci calde sau reci, ca fel principal sau aperitiv, dupa preferinta.
Spor la gatit si pofta buna!
Va astept si pe pagina de Facebook!

You Might Also Like

0 comentarii

About me

Flickr Images

Press

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...