TORT DE CLATITE

februarie 03, 2017


Dragii mei, am postat recent pe blog reteta de clatite si crema de vanilie. Acum a sosit momentul sa va arat ce am facut cu ele: un minunat tort de clatite cu crema de vanilie, banane si glazura de cacao. Este un desert minunat, absolut delicious si usor de preparat. O data ce-l veti incerca, nu veti mai dori sa serviti clatitele in alt mod :)
Pentru a prepara tortul de clatite puteti folosi crema de vanilie sau orice alta crema va place, cu fructe proaspete sau fara.



In ceea ce priveste glazura pentru tortul de clatite, puteti opta si pentru o glazura din ciocolata topita. Eu initial asta am vrut sa fac. Cand a sosit insa momentul sa o prepar, am constatat ca am in casa doar ciocolata alba iar tortul meu de clatite avea nevoie si de ceva cacao :)
Asa ca am preparat o glazura de cacao, cu zahar si unt si a mers la fix. Are o aroma intensa de cacao dar se simte si o aroma minunata de caramel. Puteti folosi aceasta glazura si la prajituri sau fursecuri.

Va mai recomand:
Tortul Mimoza

Ingrediente necesare pentru a prepara reteta tort de clatite (24cm):


- 9 clatite de 24cm (reteta de clatite aici)
- 2 banane
Pentru crema de vanilie:
- 600ml lapte
- 4 galbenusuri
- 50gr faina
- 120gr zahar
- un praf de sare
- esenta de vanilie
Pentru glazura de cacao:
- 70gr zahar tos
- 4 linguri de apa
- 50gr unt
- 2 linguri de cacao
- 1 pliculet de zahar vanilat
Optional: fructe proaspete pentru decor, ciocolata, bombonele etc



Mod de preparare reteta tort de clatite:


Am preparat mai intai crema de vanilie pentru ca trebuie lasata sa se raceasca complet.
Am pus deoparte 4-5 linguri de lapte rece iar restul l-am pus la incalzit. Nu este necesar sa dea in clocot, doar sa devina fierbinte.
Am pus intr-o craticioara zaharul si cele 4 galbenusuri. Am mixat pana am obtinut o compozitie cremoasa, spumoasa, deschisa la culoare.
Am adaugat cam jumatate din cantitatea de faina si am mixat pentru omogenizare. Am adaugat apoi laptele rece si restul de faina, mixand dupa fiecare.
Am adaugat si laptele fierbinte, in fir subtire, mixand in acelasi timp. 
Compozitia astfel obtinuta am pus-o la fiert. Am lasat sa fiarba, la foc mic, amestecand continuu, pana s-a ingrosat. Crema de vanilie trebuie tinuta pe foc pana da in clocot.
Dupa ce am luat crema de vanilie de pe foc am adaugat si esenta de vanilie. 
Am acoperit crema de vanilie cu folie alimentara si am lasat-o sa se raceasca complet.
In timp ce se racea crema de vanilie, am pregatit clatitele. Si acestea trebuie lasate sa se raceasca inainte de a trece la asamblarea tortului de clatite.



Am pregatit si glazura de cacao. Am pus intr-un ibric 70gr zahar tos si 4 linguri de apa. Am pus la fiert, la foc mic, si am tinut pe foc circa 1 minut din momentul in care a dat in clocot. Am luat ibricul de pe foc, am adaugat untul si cacaoa. Am amestecat si am pus iar la fiert aproximativ 4 minute din momentul in care a dat in clocot. Trebuie amestecat continuu ca sa nu se prinda. Dupa ce am luat ibricul de pe foc am adaugat si zaharul vanilat si am amestecat putin ca sa se dizolve.
Glazura de cacao trebuie lasata sa se racoreasca dar nu sa se raceasca complet. Imediat dupa preparare s-a ingrosat dar este inca fluida si se mai intareste pe masura sa se raceste. Daca o folositi imediat va curge prea repede, daca o lasati sa se raceasca complet devine prea densa si nu mai curge deloc. Trebuie sa fie usor calduta.
Intre timp s-a racit crema de vanilie. Am taiat bananele cubulete mici si le-am amestecat cu crema.
Am inceput apoi sa asamblez tortul de clatite.
Am asezat o clatita pe un platou. Pe clatita am asezat 2 linguri de crema de vanilie cu banane si am intins-o uniform. Am continuat cu celelalte clatite si restul de crema.
Dupa ce am asamblat tortul de clatite l-am glazurat. Dupa cum va spuneam glazura trebuie sa fie doar usor claduta, sa nu fie nici prea fluida, nici prea vascoasa.
Am turnat glazura de cacao prin miscari circulare, dinspre mijloc spre exterior. Doar daca este necesar o ajustati pe mijloc cu o spatula.
Puteti decora tortul de clatite cu fructe proaspete, ciocolata, bombonele sau cu ce va place.
Dupa ce ati asamblat tortul de clatite este bine sa-l puneti aproximativ o ora la frigider ca sa se mai intareasca crema si glazura.
Aici aveti sectiune imediat dupa preparare:
Aici este o felie taiata dupa ce tortul de clatite a stat la frigider:
Noi am servit imediat tortul de clatite pentru ca pofta era mare :)
Mi se pare mai bun imediat dupa preparare dar se taie mai frumos daca este rece.
Spor la gatit si pofta buna!
Va astept si pe pagina de Facebook!

You Might Also Like

0 comentarii

About me

Flickr Images

Press

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...