CREMA DE VANILIE PENTRU TORTURI SI PRAJITURI (RETETA VIDEO)

februarie 01, 2017


ENGLISH RECIPE HERE

Crema de vanilie este crema pe care eu o folosesc cel mai des la torturi si prajituri. Este foarte aromata, usor de preparat si, ce-mi place cel mai mult la ea este ca merge foarte bine cu fructe proaspete. Ca sa vitaminizam deserturile :)
Aceasta reteta de crema de vanilie este adaptarea mea a retetei crème patissiere care se prepara cu 6 galbenusuri. Mie mi se par enorm de multe galbenusuri mai ales ca aceasta crema o folosesc in mod uzual pentru torturi sau prajituri care contin la randul lor galbenusuri.



De data aceasta m-am simtit generoasa si am folosit 4 galbenusuri pentru a prepara crema de vanilie. De multe ori folosesc doar 3 :)
Dupa ce preparati crema de vanilie o puteti amesteca cu 200gr unt moale. Aceasta este crema mousseline, minunata pentru torturi.


Puteti folosi crema de vanilie pentru a prepara deserturile preferate. Cel mai simplu este sa preparati un desert la pahar cu crema de vanilie, fructe si piscoturi.
Crema de vanilie trebuie pastrata obligatoriu la frigider, preferabil nu mai mult de 24 de ore, mai ales daca nu sunteti siguri de prospetimea oualor.
Daca doriti sa preparati un tort, gasiti reteta de blat de tort simplu aici.

Va mai recomand:

Crema de unt cu cacao pentru torturi si prajituri
Ganache de ciocolata
Crema de ciocolata pentru torturi si prajituri
Crema de caramel pentru torturi si prajituri
Lapte condensat de casa (indulcit)

Ingrediente necesare pentru a prepara reteta crema de vanilie pentru torturi si prajituri:


- 500ml lapte
- 4 galbenusuri
- 100gr zahar
- 40gr faina
- un praf de sare
- esenta de vanilie 

Mixer de mana TEFAL Prep'Mix HT450B38, 450W, 5 trepte viteza, functie Turbo, set 2 teluri, 2 carlige, alb&gri

Ingrediente pentru crema de vanilie


Mod de preparare reteta crema de vanilie pentru torturi si prajituri:


Mai intai am pus deoparte 4-5 linguri de lapte rece iar restul l-am pus la incalzit, cat sa devina fierbinte.



Am pus intr-o cratita zaharul, un praf de sare si cele 4 galbenusuri si am mixat pana am obtinut o compozitie cremoasa, deschisa la culoare.
Am adaugat o parte din cantitatea de faina si am mixat pentru omogenizare. Am adaugat apoi laptele rece si restul de faina si am mixat dupa fiecare. Folosim putin lapte rece ca sa fie mai usor sa incorporam faina.
Am adaugat apoi laptele fierbinte, in fir subtire, mixand in acelasi timp.
Compozitia astfel obtinuta am pus-o pe aragaz, la foc mic, si am tinut-o pana s-a ingrosat. Trebuie amestecat continuu cu un tel sau cu o lingura de lemn ca sa nu se prinda. Crema de vanilie este gata in momentul in care incepe sa bolboroseasca.



Dupa ce am luat crema de vanilie de pe foc am adaugat si esenta de vanilie.
Crema de vanilie se acopera cu folie alimentara ca sa nu se formeze crusta. Dupa ce se racoreste o puteti amesteca cu unt, daca doriti crema mousseline.
Aceasta crema de vanilie o puteti folosi si la tortul diplomat, adaugand frisca si gelatina.
Eu am folosit-o si la tortul Musuroi de catita.
Spor la gatit si pofta buna!
Va astept si pe pagina de Facebook!
Voi ce ati pregatit cu aceasta crema de vanilie? Prajitura sau tort? Astept sa-mi spuneti in comentarii ce deserturi minunate ati pregatit.

You Might Also Like

9 comentarii

  1. Am incercat acest desert la pahar.foarte delicios si in acelasi timp racoritor.ca si fruct am pus kiwi.a mers de minune cu crema de vanilie si piscoturi.

    RăspundețiȘtergere
  2. Imi place ca am gasit o reteta de crema de vanilie cu mai putine galbenusuri!

    RăspundețiȘtergere
  3. Foarte buna crema si usor de preparat!

    RăspundețiȘtergere
  4. Foarte buna crema si usor de preparat.

    RăspundețiȘtergere
  5. Chiar azi am facut tort diplomat pt.maine de CONST.SI ELENA.

    RăspundețiȘtergere

About me

Flickr Images

Press

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...