GRISINE DE CASA

decembrie 19, 2016


Pentru acele momente cand simtiti nevoia sa rontatiti ceva, va recomand niste grisine de casa, simple, crocante si gustoase :). Sunt foarte bune si pentru copii pentru ca, fiind facute acasa, stim exact ce contin.
Eu trebuie sa am in permanenta ceva de rontait in casa pentru ca baietii mei imi cer tot timpul. Este adevarat ca de cele mai multe ori cumpar biscuiti, covrigi, grisine sau stixuri dar, atunci cand am timp, prefer sa le pregatesc acasa ceva bun de rontait.



De aceasta data m-am gandit sa le fac niste grisine cu gris, care le face sa fie crocante. Nu sunt greu de preparat dar sunt destul de migaloase pentru ca trebuie modelata fiecare grisina in parte. Merita insa efortul pentru ca grisinele de casa sunt super gustoase :)
Inainte de a pune grisinele la cuptor, puteti sa le presarati cu mac, susan, chimen, sare, oregano, cimbru sau orice altceva va place. Eu am ales cimbrul pentru ca ne place foarte mult aroma.

Ingrediente necesare pentru a prepara reteta grisine de casa (pentru 18-20 de bucati):


- 200gr faina
- 50gr gris
- 125ml apa calduta
- 6 gr drojdie uscata
- 20ml ulei
- 1 lingurita rasa de zahar
- 1 lingurita rasa de sare
Mai aveti nevoie de:
- putin ulei pentru uns grisinele
- sare grunjoasa, mac, susan, oregano, cimbru pentru presarat

Mod de preparare reteta grisine de casa:


Am amestecat intr-un bol faina, grisul si drojdia, uscate.
Intr-un alt bol am pus 1 lingurita rasa de sare, 1 lingurita rasa de zahar, 20ml ulei si 125ml apa calduta. Am amestecat putin ca sa inceapa sa se dizolve zaharul si sarea.



Am adaugat faina amestecata cu gris si drojdie, treptat, amestecand in acelasi timp cu o lingura de lemn. Cand nu am mai putut amesteca, am inceput sa framant aluatul cu mana.
Dupa ce am preparat aluatul, l-am asezat intr-un bol uns cu putin ulei, l-am acoperit cu folie alimentara si l-am pus la crescut, la caldura, timp de 45 de minute – 1 ora (sau pana isi dubleaza volumul).
Dupa ce a crescut aluatul l-am impartit in 18 bucatele, pentru 18 grisine de casa.
Am luat cate o bucatica de aluat si am modelat-o pe masa in forma de grisina de 25cm lungime. Aluatul il puteti modela si intre palme, daca va este mai usor. Mie mi se pare cel mai usor de rulat pe masa, tragand usor de capete in timpul rularii.
Dupa ce am modelat grisinele de casa le-am asezat intr-o tava antiaderenta. Daca nu folositi o tava antiaderenta, puteti folosi orice tava tapetata cu hartie de copt.



Am uns grisinele de casa cu putin ulei, am presarat putin cimbru uscat apoi am pus tava in cuptorul preincalzit (180º C pentru cuptorul electric) timp de aproximativ 15 minute (sau pana ating gradul de rumenire dorit).
Noua ne plac foarte mult grisinele de casa si vi le recomand cu drag. Daca aveti ceva mai mult timp la dispozitie va recomand sa faceti portie dubla pentru ca sunt tare bune :)
Va recomand si covrigeii cu branza, saratelele cu branza si biscuitii sarati cu cascaval.
Spor la gatit si pofta buna!
Va astept si pe pagina de Facebook!

You Might Also Like

0 comentarii

About me

Flickr Images

Press

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...