CSIPETKE (GALUSTE "CIUPITE") - RETETA VIDEO

decembrie 15, 2016


Csipetke, galustele “ciupite”, sunt niste galuste mititele, cam cat un bob de fasole, des folosite in bucataria maghiara. Eu am descoperit aceste csipetke cand am facut pentru prima data gulasul de fasole (babgulyas) si m-am indragostit de ele. De atunci le folosesc foarte des pentru ca mi se par mai usor de preparat decat taietii de casa si merg foarte bine la tocanite, dar si la supe.
Aluatul pentru csipetke se prepara rapid dupa care, pentru a forma galustele, exista 2 variante. In prima varianta, super rapida, se rup bucatele mici de aluat, cat poti cuprinde cu doua degete. De aici li se trage si numele de galuste ciupite. In cea de-a doua varianta, mai migaloasa, se formeaza suluri de aluat cam de grosimea unui creion, apoi se taie bucatele mici de aluat cam cat un bob de fasole.



Eu folosesc cand o varianta, cand cealalta, in functie de cat timp am. Acum am optat pentru varianta mai migaloasa, nu pentru ca n-as fi avut altceva de facut, dar am vrut sa fie galustele mai fotogenice. Cand rup aluatul cu degetele ies cam ciufulite :)
Csipetke se prepara in general din 3 ingrediente: ou, faina si sare. Mie imi place sa adaug si putin piper la compozitia pentru csipetke. Galustele ies usor picante si ne plac mai mult, chiar si copiilor.
Puteti prepara csipetke atunci cand aveti nevoie de ele, dar le puteti prepara si pentru a le utiliza mai tarziu.

Ingrediente necesare pentru a prepara csipetke (galuste ciupite):


- 1 ou
- 80gr faina
- un praf de sare
- un praf de piper (optional)
Mai aveti nevoie de putina faina pentru modelat galustele.

Mod de preparare reteta csipetke (galuste ciupite)

Reteta video


Am pus oul intr-un bol, l-am batut cu o furculita si am presarat sare si piper.
Am adaugat faina, treptat, amestecand cu furculita. Mai spre sfarsit, cand nu se mai poate amesteca, am framantat putin aluatul cu mana.



Trebuie sa obtinem un aluat ceva mai moale decat cel pentru taitei dar sa fie nelipicios ca sa putem lucra cu el.
Dupa ce am preparat aluatul pentru csipetke, l-am acoperit si l-am lasat sa se odihneasca aproximativ 15 minute.
Dupa ce au trecut aceste 15 minute, aveti doua variante pentru a modela csipetke. Puteti rupe mici bucatele de aluat, cam cat puteti prinde cu doua degete. Merge foarte repede, dar galustele ies ciufulite.
Va detaliez acum si cea de-a doua varianta.
Am impartit aluatul in 8 bucatele. Am modelat apoi fiecare bucatica de aluat in forma de sul, aproximativ de grosimea unui creion. Aluatul se poate modela intre palme sau pe masa.



Mie mi se pare mai usor sa-l modelez pe masa, dar fara faina. Daca puneti faina aluneca si este mai greu de modelat.
Dupa ce am modelat toate bucatelele de aluat in forma de sul, le-am tavalit bine prin faina. Cu ajutorul unui cutit trecut prin faina, am taiat mici bucatele de aluat, cam cat un bob de fasole. 
Pe masura ce taiam, mutam galustele intr-o tava in care am presarat faina si le tavaleam prin faina ca sa nu se lipeasca intre ele.
Dupa ce terminati de preparat galustele le puteti folosi imediat la supe sau la tocanite sau le lasati sa se usuce pentru a le folosi mai tarziu.
Csipetke se pun lafiert direct in mancare, iar timpul de fierbere este undeva intre 4-8 minute daca galustele sunt foarte mici, iar daca sunt mai mari spre 15 minute. Cel mai sigur este sa le mai verificati din cand in cand.
Odata ce veti testa aceasta reteta va asigur ca o veti indragi si o veti folosi foarte des :)
Spor la gatit si pofta buna!
Va astept si pe pagina de Facebook!

You Might Also Like

0 comentarii

About me

Flickr Images

Press

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...