CIORBA GRECEASCA DE PERISOARE (GIOUVARLAKIA)

decembrie 03, 2016


ENGLISH VERSION HERE

Giouvarlakia este o ciorba traditionala greceasca de perisoare in sos cremos de oua si lamaie (avgolemono). Este o ciorbita delicioasa, simpla si foarte usor de preparat, mai mult decat binevenita in zilele reci.
Ciorba greceasca de perisoare este de fapt ciorba a la grec de care sunt sigura ca ati auzit cu totii, preparata cu perisoare in loc de pui. Reteta greceasca este insa fara smantata, doar cu oua si lamaie. Sosul acesta de oua si lamaie (Avgolemono) este des intalnit in bucataria greceasca si, pe cat este de usor de preparat, pe atat este de usor si de gresit :) Sosul de oua si lamaie trebuie incalzit treptat, turnand peste el zeama fierbinte de la perisoare. Sosul se toarna apoi peste perisoare si se pune iar pe foc, avand grija sa nu dea in clocot. Daca nu se respecta acesti pasi, este posibil sa se taie :)



Daca aveti emotii cu prepararea acestui sos, exista retete in care se adauga si o lingurita de faina pentru a lega sosul. De data aceasta nu am adaugat faina dar am aplicat aceasta metoda de cateva ori la primele ciorbe a la grec :) Sosul iese insa ceva mai gros daca adaugati faina.
In ceea ce priveste carnea, ciorba greceasca de perisoare se prepara cu carne de vita. Eu am folosit insa carne tocata de pui pentru ca, dupa muuulti ani in care am facut doar perisoare de pui sau de curcan pentru copii, am constatat ca nu-mi mai plac perisoarele de vita.

Ingrediente necesare pentru a prepara reteta ciorba greceasca de perisoare (Giouvarlakia):


Pentru perisoare aveti nevoie de:
- 700gr carne tocata de vita (poate fi si de pui sau curcan)
- 1 ou
- 2 lingurite de ulei
- 1/3 ceasca de orez cu bobul lung
- 1 ceapa
- 1 legatura de patrunjel
- 1 legatura de marar
- sare si piper dupa gust
Pentru a fierbe perisoarele aveti nevoie de aprox 1.5l apa.
Pentru sosul de oua si lamaie (avgolemono) aveti nevoie de:
- 3 oua
- sucul de la 2/3 - o lamaie (sau dupa gust)



Mod de preparare reteta ciorba greceasca de perisoare (Giouvarlakia):

Am pregatit mai intai perisoarele. Am pus intr-un bol carnea tocata, orezul spalat in prealabil, oul, ceapa tocata marunt (sau data pe razatoare si scursa), patrunjelul tocat, mararul tocat, 2 lingurite de ulei si am asezonat cu sare si piper.
Am amestecat bine, am acoperit bolul si l-am pus la frigider pentru 30 de minute ca sa se intrepatrunda aromele. Aceasta etapa nu este absolut necesara si, daca va grabiti, puteti trece direct la modelarea perisoarelor.
Mai spre sfarsitul celor 30 de minute am pus apa (aprox 1.5l) cu sare la fiert intr-un vas larg.
Dupa ce au trecut cele 30 de minute am scos din frigider bolul cu amestecul pentru perisoare. Cu mainile ude, am modelat mici bilute din acest amestec pe care le-am pus in vasul cu apa care intre timp incepuse sa clocoteasca. Perisoarele le puteti face mai mici sau mai mari, dupa preferinta. Nu exista dimensiune standard :) Dupa ce puneti la fiert toate perisoarele, puteti completa cu apa calda daca este necesar, astfel incat perisoarele sa fie acoperite.



Am lasat perisoarele sa fiarba pana au fost bine fierte si carnea si orezul. In timpul fierberii se formeaza spuma la suprafata care trebuie stransa si aruncata.
Cu aproximativ 2 minute inainte de a opri focul la perisoare am pregatit si sosul de oua si lamaie (avgolemono).
Am pus cele 3 oua intr-un bol si le-am batut bine cu furculita (puteti folosi si un tel). Am adaugat apoi sucul de lamaie, continuand sa bat cu furculita. Acest amestec de oua si lamaie trebuie acum incalzit treptat, adaugand apa fierbinte de la perisoare.
Am luat perisoarele de pe foc. Am luat un polonic din apa fierbinte in care au fiert perisoarele si am turnat in fir subtire peste amestecul de oua si lamaie, continuand sa bat cu furculita. Am turnat si al doilea polinic si am batut bine cu furculita. Amestecul de oua si lamaie astfel preparat l-am turnat peste perisoare, am amestecat si am pus vasul inapoi pe foc.
Ciorba greceasca de perisoare se mai tine pe foc, amestecand, inca 2-3 minute avand grija sa nu ajunga la fierbere. Daca da in clocot sosul se va taia. In timp ce amestecati trebuie sa aveti grija sa nu faramati perisoarele.
Ciorba greceasca de psrisoare se serveste fierbinte, cu patrunjel sau marar presarat deasupra. Este absolut delicioasa! Sotul meu, care nu este mare fan al ciorbelor, a fost incantat de aceasta ciorba.
Spor la gatit si pofta buna!
Va astept si pe pagina de Facebook!

You Might Also Like

0 comentarii

About me

Flickr Images

Press

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...