MANCARE DE PRAZ CU MASLINE SI CARNE DE PORC

noiembrie 02, 2016


Nu am mai mancat de ani de zile mancare de praz cu masline si chiar nu stiu de ce. Este o mancare super gustoasa, aromata si usor de preparat.
Mama nu ne facea mancare de praz cu masline dar stiu ca am mancat la matusa mea si mi-a placut foarte mult. Ea gatea aceasta mancare delicioasa in varianta de post, doar praz si masline. Ai mei sunt insa carnivori inversunati si nu am curaj sa le fac mancare fara carne :).



Le-am facut deci un praz cu masline si carne de porc, pentru ca porcul este preferatul lor. Puteti folosi insa ce carne va palce, de pui, de curcan sau vita. Prazul cu masline este foarte gustos si fara carne si este o optiune excelenta pentru zilele de post.
Vinul rosu l-am adaugat pentru ca imi place foarte mult in combinatie cu carnea de porc si maslinele. Ofera o aroma deosebita mancarii de praz cu masline si carne de porc dar nu este un ingredient indispensabil. Daca nu aveti vin rosu in casa, puteti gati aceasta mancare si fara.
Eu am folosit 500gr masline negre cu samburi. Daca folositi masline fara samburi, va ajung 300-350gr.

Ingrediente necesare pentru a prepara reteta mancare de praz cu masline si carne de porc:


- 1 kg de praz
- 700gr carne de porc
- 350-500gr masline negre
- 2 cepe
- 4 linguri pasta de tomate
- 70-100ml ulei
- 1 frunza de dafin
- 1 legatura de patrunjel
- sare si piper dupa gust
- aproximativ 2 pahare de apa
- 1/2 ceasca vin rosu (optional)



Mod de preparare reteta mancare de praz cu masline si carne de porc:


Am curata prazul de mustati si de primul strat de frunze si l-am spalat bine. De la praz se foloseste partea alba, fara frunze. Am taiat prazul rondele, unele mai mici, altele mai mari :). Daca firele de praz sunt mai subtiri, le puteti taia bucati de 3-4 cm.
Dupa ce am taiat prazul, l-am pus la calit intr-o tigaie incapatoare cu aproximativ 50 ml ulei. Daca este necesar, puteti sa mai adaugati putin ulei (inca 20-30ml). Am tinut prazul pe foc, amestecand des, pana s-a muiat putin.
In paralel, am tocat ceapa marunt si am pus-o la calit intr-o alta tigaie cu 2 linguri de ulei. Cand ceapa a devenit translucida, am adaugat carnea de porc taiata bucati potrivite. 
Am tinut pe foc, amestecand din cand in cand, pana ce carnea a devenit albicioasa. Am adaugat apoi vinul rosu, am asezonat cu sare si piper si am mai lasat sa fiarba 4-5 minute.



Continutul acestei tigai (carne si ceapa, cu tot cu sosul format) l-am rasturnat in cealalta tigaie, cea cu praz. Am pus capac si am tinut la foc mic sa fiarba inabusit cam 10 minute.
Am inlaturat apoi capacul si am adaugat maslinele, 2 pahare de apa, pasta de tomate si frunza de dafin. Cantitatea de apa o puteti ajusta in functie de consistenta pe care doriti sa o aiba sosul. Am lasat in continuare sa fiarba cat sa fie prazul bine fiert si sa se intrepatrunda aromele. Mai spre sfarsitul fierberii puteti gusta mancarea si mai adaugati sare doar daca este necesar. Nu este bine sa puneti sare de la inceput pentru ca maslinele sunt sarate si am pus sare si la carne.
Dupa ce am oprit focul am adaugat si patrunjelul tocat, pentru un plus de prospetime.
Noi am servit mancarea de praz cu masline si carne de porc calda, cu paine proaspata. Se poate servi si cu mamaliguta, daca doriti.
Noua ne-a placut tare mult aceasta mancare de praz cu masline si carne de porc si v-o recomand cu drag.
Merge foarte bine cu o paine impletita de casa.
Spor la gatit si pofta buna!
Va astept si pe pagina de Facebook!

You Might Also Like

0 comentarii

About me

Flickr Images

Press

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...