CHEC DE POST IN 3 CULORI

noiembrie 28, 2016


Dragii mei, sa stiti ca eu am devenit un mare fan al dulciurilor de post. Sunt la fel de bune dar sunt muuult mai usor de facut :). Se amesteca toate ingredientele, se toarna in tava si se pune totul la cuptor.
De aceasta data le-am facut baietilor mei un chec in 3 culori in varianta de post. Checul a iesit moale, pufos, gustos si aromat, nici n-ai fi zis ca este un chec de post. Trebuie sa aveti insa grija sa nu il tineti prea mult in cuptor pentru ca, in acest caz, va prinde crusta si va fi sfaramicios.



Checul este format din 3 straturi corespunzatoare celor 3 culori. Primul strat, cel mai inchis la culoare, este cu cacao, stratul din mijloc este cu scortisoara iar stratul de deasupra a ramas simplu. Straturile trebuie sa aiba aproximativ aceeasi consistenta ca sa nu se amestece culorile. Din acest motiv trebuie sa tineti minte sa puneti deoparte 2 linguri de faina pentru a echilibra compozitiile pentru cele 3 straturi.
Checul meu in 3 culori este o combinatie irezistibila de arome: vanilie, cacao si scortisoara. Este si foarte aspectuos acest chec si il puteti servi cu orice ocazie. Este foarte bun pentru gustarea celor mici, pentru cafeaua de dimineata dar este potrivit si pentru o masa festiva, chiar daca este un chec de post.
Noua ne-a placut foarte mult checul de post in 3 culori si il voi reface cat de curand, chiar daca nu tinem post.
Ingredientele de mai jos sunt pentru o tava de 30/11.5cm.

Va mai recomand:
- Chec pufos cu cacao

Ingrediente necesare pentru a prepara reteta chec de post in 3 culori:


- 400gr faina
- 250ml apa minerala
- 250gr zahar
- 150ml ulei
- 1 pliculet praf de copt (10gr)
- un praf de sare
- esenta de vanilie (2-3 lingurite)
- 1 lingura cu varf de cacao
- 1 lingurita cu varf de scortisoara



Mod de preparare reteta chec de post in 3 culori:


Am pus zaharul intr-un bol. Am adaugat esenta de vanilie, uleiul si apa minerala si am amestecat ca sa se dizolve zaharul.
Separat am amestecat faina cu praful de copt si un praf de sare. Am pus deoparte 2 linguri: una cu varf si una rasa pentru a echilibra compozitiile pentru cele 3 straturi ale checului de post in 3 culori.
Am adaugat apoi faina in bolul cu ingrediente lichide si am amestecat pentru a obtine o compozitie omogena.
Compozitia astfel preparata am impartit-o in mod egal in 3 boluri. V-am spus mai devreme ca am pus deoparte 2 linguri de faina. Acum le voi folosi :).



In primul bol am pus o lingura cu varf de faina, in al doilea o lingura rasa de faina si o lingurita cu varf de scortisoara iar in al treilea bol o lingura cu varf de cacao.
Am amestecat bine fiecare compozitie dupa care am trecut la asamblarea checului de post in 3 culori.
Intr-o tava tapetata cu hartie de copt am turnat compozitia cu cacao si am nivelat-o usor. Peste compozitia cu cacao am turnat compozitia cu scortisoara si am nivelat usor cu o spatula. Ultimul strat este cel alb. Am turnat in tava si compozitia alba, am nivelat, apoi am pus checul in 3 culori in cuptorul preincalzit (180º C pentru cuptorul electric) timp de 35-40 de minute.
Cand scoateti checul din cuptor trebuie neaparat sa-i faceti testul cu scobitoarea: il intepati in mijloc si, daca scobitoarea iese curata, checul este facut. Daca nu, il mai puneti cateva minute la cuptor. La mine aceste cateva minute s-au cam lungit pentru ca a sunat mama si am uitat checul in cuptor :) Ceva mai bronzat decat ar fi trebuit, dar foarte bun.
Dupa ce scoateti din cuptor checul de post in 3 culori, il lasati sa se raceasca si il feliati. Este suficient de dulce si nu este necesar sa il pudrati cu zahar.
Noua ne-a placut foarte mult acest chec, in special combinatia de arome, si vi-l recomandam cu drag :)
Spor la gatit si pofta buna!
Va astept si pe pagina de Facebook!

You Might Also Like

0 comentarii

About me

Flickr Images

Press

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...