CARTOFI LA CUPTOR CU ROZMARIN SI USTUROI

noiembrie 21, 2016


Noua ne plac foarte mult cartofii si am strans deja multe retete cu cartofi pe blog. Am gatit cartofii in diverse combinatii, am facut salata de cartofi, tocanita de cartofi cu ciuperci, ciorba de cartofi si multe altele. Preferatii nostri raman insa cartofii la cuptor pe care, de cele mai multe ori, ii servim alaturi de o friptura. Cartofii la cuptor sunt insa foarte satiosi si pot fi serviti ca atare, eventual alaturi de o salata. Cartofii la cuptor mi se par cea mai simpla si cea mai buna metoda de a gati cartofii.



De aceasta data le-am facut alor mei niste cartofi la cuptor cu rozmarin si usturoi, foarte gustosi si aromati. Le-am mai pus niste boia de ardei iute si piper pentru ca la mine cartofii trebuie sa fie si picanti :). Daca nu doriti sa fie picanti, puteti sa folositi boia de ardei dulce sau sa ii lasati doar cu sare, rozmarin si usturoi.
Eu am folosit rozmarin uscat pentru a prepara aceasta reteta de cartofi la cuptor. Rozmarinul uscat are o aroma foarte puternica si nu este indicat sa folositi mai mult de o lingurita. Daca aveti rozmarin proaspat, puteti folosi ceva mai mult.
Noi am servit cartofii la cuptor cu rozmarin si usturoi alaturi de un pui pe sticla. Ii puteti servi insa alaturi de orice alta friptura. Sunt foarte gustosi!

Ultima reteta video

Maia naturala (salbatica) pentru paine. Cum se cultiva de la zero


Ingrediente necesare pentru a prepara reteta cartofi la cuptor cu rozmarin si usturoi (pentru o tava de 25/35cm):


- 1.8kg cartofi
- 3-4 linguri de ulei
- 4-5 catei de usturoi
- 1 lingurita de rozmarin uscat
- 1 lingurita de sare (sau dupa gust)
- 1/3 lingurita piper macinat
- 1/3 lingurita boia de ardei iute



Mod de preparare reteta cartofi la cuptor cu rozmarin si usturoi

Am curatat cartofii de coaja, i-am spalat si i-am taiat bucati potrivite. Bucatile de cartofi trebuie sa fie cam de aceeasi dimensiune ca sa se gateasca la fel. Dupa ce am taiat cartofii, i-am pus intr-un bol incapator, am turnat peste ei uleiul si am amestecat. Am pus apoi peste cartofi sare, boia de ardei iute, piper si o lingurita de rozmarin uscat.
Am amestecat bine, astfel incat cartofii sa fie acoperiti uniform de condimente.
Am rasturnat apoi cartofii intr-o tava antiaderenta si am imprastiat peste ei feliute de usturoi (taiate ceva mai gros).
Am acoperit tava cu folie de aluminiu si am pus-o in cuptorul preincalzit (180º C pentru cuptorul electric) timp de 10-15 minute.



Dupa ce a trecut acest timp, am inlaturat folia de aluminiu si am lasat tava in continuare la cuptor inca 25-30 de minute. In total trebuie sa stea la cuptor 40-45 de minute.
Timpul de coacere difera in functie de soiul cartofilor si de cat de rumeniti ii vreti. In prima etapa de coacere cu folie de aluminiu cartofii se moaie apoi, dupa ce inlaturam folia, vor prinde acea crusta delicioasa. In acest fel, nici usturoiul nu se va arde si va fi foarte gustos :).
Noua ne-au placut foarte mult cartofii la cuptor cu rozmarin si usturoi. Parca sunt mai gustosi decat cartofii wedges :)
Spor la gatit si pofta buna !
Va astept si pe pagina de Facebook!

You Might Also Like

0 comentarii

About me

Flickr Images

Press

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...