MANCARE DE LIMBA CU MASLINE

octombrie 12, 2016


Mancarea de limba cu masline este una dintre cele mai gustoase mancaruri pe care le-am mancat in ultimul timp. Este prima data cand gatesc aceasta mancare si nici macar nu mai tin minte de cand nu am mai mancat limba cu masline. Sotul meu este cel care a insistat sa-i gatesc aceasta mancare super delicioasa si ii multumesc pentru aceasta idee minunata. Ca de obicei, el a fost cu ideea iar eu cu munca :).
Reteta mea de limba cu masline este o combinatie intre retetele de pe internet, indicatiile sotului si amintirile mele despre aceasta mancare. Rezultatul este o mancarica absolut delicioasa si aromata pe care v-o recomand cu drag :)



Am folosit limba de porc dar se poate folosi si limba de vita.
In ceea ce priveste vinul rosu, acesta nu este un ingredient indispensabil pentru mancarea de limba cu masline. Daca aveti insa vin rosu in casa, va recomand sa-l folositi pentru ca ofera mancarii o aroma deosebita.
Noua ne-a placut foarte mult mancarea de limba cu masline si voi reveni curand la aceasta reteta.
Din ingredientele de mai jos ies cam 3 portii.

Ingrediente necesare pentru a prepara reteta mancare de limba cu masline:


- 1kg limba de porc
- 250gr masline negre
- 100ml vin rosu
- 3-4 linguri pasta de tomate
- 2 cepe
- 1 morcov
- 1 felie de telina
- 2-3 frunze de dafin
- 1 lingurita rasa boabe de piper
- 1 legatura de patrunjel
- 1-2 linguri de ulei

Ingrediente pentru mancarea de limba cu masline

Mod de preparare reteta mancare de limba cu masline:


Limba de porc trebuie mai intai oparita, apoi fiarta separat.
Am spalat limba de porc si am pus-o la fiert in apa cu sare. Am acoperit oala si am lasat-o sa dea in clocot. Dupa ce a dat in clocot, am aruncat apa in care a fiert, am spalat iar bucatile de limba si le-a pus din nou la fiert in apa cu sare. De data aceasta am adaugat o ceapa taiata sferturi, morcovul taiat rondele si telina taiata bucati potrivite.



Am acoperit oala cu capac si am lasat sa fiarba (la foc potrivit) pana s-au muiat bine bucatile de limba. Se verifica cu o furculita: limba este fiarta in momentul in care furculita intra usor.
Dupa ce limba a fost bine fiarta am scos-o pe un tocator si am lasat-o sa se racoreasca putin (cat sa pot sa pun mana pe ea). Supa in care a fiert limba nu o aruncati pentru ca o folosim la sosul pentru mancarea de limba cu masline.
Dupa ce s-a racorit limba, am curatat-o de pielita, zgarciuri si grasime apoi am taiat-o feliute. In mod normal ar trebui sa puteti curata pielita cu mana dar, daca nu merge, puteti folosi un cutit.
In timp ce se racea limba, am curatat o ceapa, am tocat-o marunt si am pus-o la calit intr-o tigaie incapatoare cu putin ulei (1-2 linguri). Am tinut pe foc, amestecand din cand in cand, pana a devenit ceapa transparenta, apoi am adaugat limba taiata feliute si vinul rosu.
Am lasat sa fiarba foarte putin, 1-2 minute, apoi am adaugat pasta de tomate, 4 polonice de supa in care a fiert limba, boabele de piper, frunzele de dafin si am amestecat bine.



Supa puteti adauga mai multa sau mai putina, in functie de consistenta pe care doriti sa o aiba sosul. 
Am adaugat apoi si maslinele, am mai amestecat putin si am lasat sa fiarba 20-30 de minute pentru a se intrepatrunde aromele. Pe parcursul fierberii am mai adaugat 2 polonice de supa ca sa nu scada sosul prea mult.
In mod normal nu ar trebui sa mai fie nevoie sa adaugati sare pentru ca maslinele sunt sarate iar supa in care a fiert limba este si ea sarata. Gustati mancarea mai spre sfarsit si puneti sare doar daca credeti ca este necesar.
Dupa ce am oprit focul la mancarea de limba cu masline am adaugat si patrunjelul tocat. 
Noi am servit mancarea de limba cu masline cu paine prospata. Merge foarte bine cu painea impletita de casa. Un deliciu! :)
Spor la gatit si pofta buna!
Va astept si pe pagina de Facebook!

You Might Also Like

0 comentarii

About me

Flickr Images

Press

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...