TERINA DE LEGUME CU OUA, SUNCA SI MAIONEZA

iulie 12, 2016


Terina de legume cu oua, sunca si maioneza este un aperitiv minunat, aspectuos, foarte gustos si usor de preparat. Este o alternativa excelenta pentru salata de boeuf, aperitivul nostru de baza :), si este potrivita cu orice ocazie.
Puteti folosi ce legume va plac, proaspete sau congelate. Daca doriti, puteti adauga si mere in terina de legume cu oua, sunca si maioneza. Pe mine nu m-au tentat :)
In ceea ce priveste maioneza, cea mai buna este maioneza de casa, simpla sau combinata cu smantana. Daca nu aveti insa timp sau rabdare sa o preparati, puteti folosi fara probleme si o maioneza din comert.



Gelatina pe care o folositi trebuie sa fie de calitate si aveti grija sa o preparati corect ca sa nu aveti surprize neplacute.
Dupa preparare, terina de legume cu oua, sunca si cascaval trebuie tinuta la frigider minim 6-8 ore, cel mai bine peste noapte, si se tine la rece pana la servire. Ca sa se taie frumos, trebuie sa folositi neaparat un cutit bine ascutit.

Ingrediente necesare pentru a prepara reteta terina de legume cu oua, sunca si maioneza (tava de 36/11cm):

- 250gr mazare
- 2 morcovi
- 3 cartofi medii
- 150gr masline fara samburi
- 1 ardei rosu
- 200gr sunca de praga
- 5 oua fierte (tari)
- 300gr maioneza
- 200gr smantana fermentata
- 20gr gelatina
- sare si piper dupa gust
Mai aveti nevoie de 200ml supa de legume (in care ati fiert legumele) sau apa pentru hidratat gelatina.



Mod de preparare reteta terina de legume cu oua, sunca si maioneza:

Legumele se pot fierbe impreuna sau separat, cartofii si morcovii se pot fierbe in coaja sau curatati, daca sunt mai tari si nu se farama la fiert. Daca sunt mai faramiciosi sau nu stiti cum se comporta la fiert, ii fierbeti in coaja impreuna cu morcovii (tot in coaja) iar mazarea o puneti la fiert separat. Daca folosit mazare conservata nu este necesar sa o fierbeti.
Eu am avut niste cartofi care raman intacti dupa fierbere si i-am curatat de coaja inainte de a-i fierbe, ca sa mearga treaba mai repede :)
Prin urmare, am pus la fiert in apa cu sare mai intai mazarea, pentru ca era congelata, am lasat-o sa fiarba cateva minute, apoi am adaugat cartofii si morcovii curatati de coaja si taiati cubulete. Daca folositi mazare proaspata, aceasta fierbe mai repede decat mazarea congelata si trebuie pusa la fiert dupa cartofi si morcovi.
In timp ce fierbeau legumele, am pus si ouale la fiert, separat, si le-am lasat sa fiarba 7-8 minute, ca sa fie tari. Dupa ce au fiert, le-am lasat sa se racoreasca.
Dupa ce au fiert legumele am pus mai intai deoparte 200ml din apa in care au fiert, apoi le-am strecurat, le-am clatit cu apa rece din abundenta si le-am lasat sa se raceasca.



Dupa ce s-a racit supa de legume (apa in care au fiert) am turnat-o peste gelatina. Am lasat gelatina sa stea (sa se hidrateze) 10-15 minute apoi am dizolvat-o pe baie de apa : am pus putina apa intr-un ibric, cescuta cu gelatina hidratata asezata pe ibric, ibricul pe aragaz la foc mic pana s-a dizolvat complet gelatina. Aveti grija, gelatina nu trebuie sa fiarba !
Am amestecat apoi intr-un bol maioneza, smantana si gelatina dizolvata. Smantana si maioneza este bine sa nu fie foarte reci pentru ca gelatina se incheaga prea repede si se formeaza cocoloase.
Intre timp se racisera si legumele si le-am mutat intr-un bol incapator. Am adaugat maslinele taiate feliute, sunca taiata bucatele mici si ardeiul taiat fasii micute.
Am adaugat apoi maioneza amestecata cu smantana si gelatina si am amestecat bine. Am potrivit de sare si piper si am mai amestecat putin.
Am turnat apoi jumatate din acesta compozitie intr-o tava de cozonac de 36/11cm tapetata cu folie alimentara. Am asezat deasupra ouale fierte si curatate de coaja iar deasupra oualor am turnat restul compozitiei pentru terina de legume. 
Am nivelat cu o spatula apasand usor legumele apoi am acoperit terina de legume cu oua, sunca si maioneza cu folie alimentara si am pus-o la frigider unde a stat peste noapte.
Inainte de servire, terina de legume cu oua, sunca si maioneza se rastoarna pe un platou, se inlatura folia alimentara si se decoreaza dupa plac. Se feliaza foarte usor cu un cutit bine ascutit.
Spor la gatit si pofta buna!
Va astept si pe pagina de Facebook!

You Might Also Like

0 comentarii

About me

Flickr Images

Press

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...