FASOLE CU CIOLAN

martie 16, 2016


Fasolea cu ciolan este una dintre cele mai populare mancaruri de pe la noi, si pe buna dreptate. Este foarte gustoasa si satioasa, fasole uscata gasim din belsug tot timpul anului, iar ciolanul afumat, daca nu-l gasim si nu-l gasim, il inlocuim cu alte afumaturi.
A devenit deja o traditie ca de 1 Decembrie tot romanul sa manance macar o portie de fasole cu ciolan. Spun macar o portie deoarece, cand vine vorba de fasole cu ciolan, cu greu te poti limita la o singura farfurie :).



Eu am folosit un ciolan afumat din comert, prefiert. Daca folositi un ciolan afumat de casa, are nevoie cam de 2 ore ca sa fiarba iar fasolea ar trebui sa fiarba cam intr-o ora – o ora si jumatate. In aceasta situatie, aveti 2 variante: puteti fierbe mai intai ciolanul afumat pana se desprinde carnea de pe os apoi sa fierbeti si fasolea in apa in care a fiert ciolanul, ori puneti ciolanul la fiert si dupa vreo ora adaugati si fasolea oparita.
In ceea ce priveste fasolea, mie imi place fasolea cu bob mare. Indiferent de tipul de fasole ales, trebuie sa tineti fasolea la muiat in apa rece. Cat despre condimente, puteti asezona fasolea cu ciolan cu ce va place.

Ingrediente necesare pentru a prepara reteta fasole cu ciolan:

- 500-600gr fasole uscata
- 1.5kg ciolan afumat (cu os)
- 2 cepe
- 3-4 linguri pasta de tomate (in functie de cat este de concentrata)
- 3 frunze de dafin
- 2 morcovi
- 1 legatura de patrunjel
- 1-2 linguri de ulei
- sare, piper, cimbru dupa gust



Mod de preparare reteta fasole cu ciolan:

Dupa cum va spuneam, fasolea trebuie tinuta la muiat peste noapte, in apa rece. Nu este absolut obligatoriu, dar, daca doriti o fasole cu ciolan super gustoasa, nu uitati sa cumparati fasolea din timp.
Am scurs fasolea de apa in care a stat peste noapte, am clatit-o si am pus-o la fiert. Am lasat-o sa fiarba cam 15 minute din momentul in care a dat in clocot, apoi i-am schimbat apa. Ca sa mearga lucrurile mai repede, pregatiti niste apa fierbinte sa adaugati la fasole.
Am pus iar fasolea la fiert, am adaugat ciolanul afumat, frunzele de dafin si apa fierbinte cat sa fie totul acoperit. Daca este necesar, se poate completa cu apa pe parcurs.
Am lasat fasolea cu ciolan sa fiarba aproximativ o ora. Timpul de fierbere poate sa difere semnificativ in functie de tipul de fasole si cel mai bine este sa verificati fasolea.



Mie mi s-a mai intamplat sa tin fasolea pe foc mai mult de 2 ore si tot tare sa ramana :).
In timp ce fierbea fasolea, am tocat ceapa relativ marunt, am dat morcovii pe razatoarea mare si am pus totul la calit intr-o tigaie antiaderenta cu 2 linguri de ulei. Am tinut pe foc, amestecand din cand in cand, pana s-au muiat bine legumele.
 Intre timp fiersese fasolea cu ciolan. Am scos ciolanul din oala si l-am lasat sa se racoreasca putin (cat sa nu friga la degete). Am dezosat apoi ciolanul si l-am taiat bucatele potrivite.
Am strecurat fasolea, punand deoparte apa in care a fiert. Am pus fasolea inapoi in oala, am adaugat ciolanul taiat bucatele, legumele calite si o parte din apa in care a fiert fasolea, nu prea multa pentru ca fasolea cu ciolan este o mancare mai scazuta. Puteti adauga apa treptat, pana ajungeti la consistenta dorita.
Am pus fasolea iar la fiert si am mai adaugat pasta de tomate, cimbru (cam jumatate de lingurita) si sare.
Am mai lasat sa fiarba in jur de 10 minute ca sa se intrepatrunda aromele. Dupa ce am oprit focul am adaugat si patrunjelul tocat.
Spor la gatit si pofta buna!
Va astept si pe pagina de Facebook!

You Might Also Like

1 comentarii

About me

Flickr Images

Press

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...