CIORBA DE FASOLE BOABE - RETETA DE POST

martie 20, 2016


Dragii mei, v-am pregatit o ciorba de fasole boabe foarte gustoasa si satioasa, excelenta pentru zilele de post. Este o reteta foarte simpla pe care o putem prepara indiferent de anotimp. In functie de preferinte, puteti sa mai adaugati si alte legume, gen ardei gras, ardei kapia sau 1-2 cartofi pentru a da consistenta ciorbei de fasole boabe.
Noua ne place foarte mult ciorba de fasole boabe si o prepar destul de des, fie in varianta de post, fie in varianta cu afumatura.



In ceea ce priveste verdeata, noua ne place patrunjelul, dar merge la fel de bine si mararul.
Fasolea uscata trebuie spalata bine si tinuta la muiat peste noapte. In felul acesta fasolea fierbe mai repede si este mai gustoasa.

Ingrediente necesare pentru a prepara reteta ciorba de fasole boabe:

- 800gr fasole boabe (uscata)
- 2 cepe
- 2 morcovi
- 1 felie de telina
- 3-4 linguri pasta de tomate
- 3 catei de usturoi
- 3 frunze de dafin
- 1/2 lingurita cimbru uscat
- 1/2 lingurita tarhon uscat
- 1 lingurita de boia de ardei dulce
- sare si piper dupa gust
- 2 linguri de ulei
- 2-3 linguri de otet (sau dupa gust)
- 1 legatura de patrunjel



Mod de preparare reteta ciorba de fasole boabe:

Fasolea tinuta la muiat peste noapte am strecurat-o, am clatit-o si am pus-o la fiert. Am lasat-o sa fiarba 20 de minute apoi i-am schimbat apa. Am pus iar fasolea la fiert, adaugand si frunzele de dafin. Cantitatea de apa o stabiliti in functie de consistenta pe care doriti sa o aiba ciorba. Se mai evapora din apa in timpul fierberii dar se mai poate completa pe parcurs.
Cand fasolea a inceput sa se moaie, am adaugat telina taiata bucatele mici si am asezonat cu sare, piper, boia de ardei dulce, cimbru si tarhon.
Am pus apoi la calit intr-o tigaie cu 2 linguri de ulei ceapa tocata marunt si morcovii dati pe razatoarea mare. Am tinut pe foc, amestecand din cand in cand, pana s-au muiat bine.



Legumele astfel calite le-am adaugat la ciorba de fasole.
Tot acum am adaugat si pasta de tomate. Am lasat ciorba de fasole sa fiarba pana cand toate legumele au fost bine fierte.
Mai spre sfarsitul fierberii am adaugat si usturoiul zdrobit.
Dupa ce am oprit focul la ciorba de fasole boabe am adaugat otetul si patrunjelul tocat. Otetul il adaugati treptat, ca sa potriviti dupa gust.
Spor la gatit si pofta buna!
Va astept si pe pagina de Facebook!

You Might Also Like

0 comentarii

About me

Flickr Images

Press

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...