CE ULEI FOLOSIM CAND GATIM?

martie 19, 2016

De Mihaela Ungureanu

In ultimul timp am fost pur si simplu bulversata de articolele de pe internet si de emisiunile in care tot felul de nutritionisti isi dau cu parerea ce fel de grasime putem folosi la gatit. Am selectat pentru dumneavoastra parerile care am crezut ca sunt cele mai pertinente.

Uleiul de masline

Dintr-un studiu al echipei profesorului Grootvelds prezentat de BBC, reiese ca cel mai bun ulei de gatit este uleiul de masline, cu conditia de a fi folosit la temperaturi sub cea de fumegare de 190º. Rezulta ca in cuptor ar trebui sa vem temperatura mai mica de 190 grade Celsius, ceapa sa o calim foarte putin si la temperaturi cat mai scazute pana devine transparenta. In stare cruda, la salate, sau adaugat dupa prepararea alimentelor, are efect antiinflamator, reduce numarul radicalilor liberi.
SALATA GRECEASCA
Uleiul presat de floarea soarelui

Este cel mai bogat in grasimi polinesaturate dar nu trebuie folosit decat in stare cruda, la salate sau adaugat dupa prepararea mancarurilor.

Grasimile animale

Le gasim in produsele lactate si in carnuri ,sunt mai sanatoase decat uleiul rafinat de floarea soarelui. Sunt de preferat produsele cat mai naturale. Produsele cu un procent redus de grasime pierd nu numai grasimea dar si o parte din substantele nutritive. Mare atentie daca doriti sa prajiti ceva in unt. Punctul de fumegare este la doar 150º.

Temperaturi de fumegare pentru : untura - 190º, seu - 200º.

Uleiul rafinat de floarea soarelui, cel de porumb si cel de soia sunt cele mai nesanatoase uleiuri. Chiar daca au o temperature de fumegare inalta (225,230,257)º, datorita procentului ridicat de grasimi polinesaturate (69,55,54)% produc aldehide (substsnte cancerigene ) in timpul prajirii sau frigerii.

Uleiul de susan .

Am gasit doar lucruri bune despre acest ulei. Punctul de fumegare este de 177º la cel nerafinat si de 232º la cel semi rafinat. Se spune ca este cel mai stabil ulei si ca in ciuda rafinarii, procentajele de grasimi saturate 14%, grasimi monosaturate 43% si poli nesaturate 43%, raman neschimbate. Dar…Pretul este dublu fata de uleiul de masline extra virgin.

Uleiului de palmier

I s-a facut publicitate ca fiind un foarte bun ulei pentru prajit, avand temperatura de fumegare de 230º dar se pare ca este responsabil pentru procentul foarte mare al populatiei cu probleme cardiace din tarile consumatoare ale acestei grasimi si se incearca introducerea in consum a altor uleiuri. Nu consumati nici alte produse care contin acest ulei. Cititi cu atentie etichetele.

Uleiul din tarate de orez

Are punctul de fumegare la 250º, in alte tabele 232º. Se spune ca este foarte bun pentru prajit, pastrandu-si temperatura de fumegare inalta chiar si pentru uleiul nerafinat.
Sper sa va fie de folos.
Va astept si pe pagina de Facebook!

You Might Also Like

0 comentarii

Follow by Email

Flickr Images

Press

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...