PLACINTE TRANDAFIRI CU CARNE TOCATA

februarie 28, 2016

Dragii mei, imi plac foarte mult aluaturile dospite, imi place sa le framant, dar si mai mult imi place sa le modelez. Probabil nu m-am jucat suficient cu plastilina cand eram mica :).
De data aceasta v-am pregatit niste placinte trandafiri cu carne tocata, aspectuoase si foarte, foarte gustoase. Puteti folosi carne de porc, de vita sau amestec dar, indiferent de varianta aleasa, conditia este sa nu fie o carne foarte grasa. In ceea ce priveste condimentele, puteti folosi ce va place. Cu cat este carnea mai condimentata, cu atat vor fi placintele trandafiri mai gustoase :)



Puteti prepara aceste placinte si cu alta umplutura, dulce sau sarata, dupa preferinta, dar sa nu fie o umplutura prea fluida.
Haideti acum sa preparam impreuna placintele trandafiri cu carne tocata si veti vedea ca nu sunt chiar atat de migaloase pe cat par.

Ingrediente necesare pentru a prepara placinte trandafiri cu carne tocata

Pentru aluat:
- 500-550gr faina
- 1 pliculet de drojdie uscata (7gr)
- 250ml lapte caldut
- 50gr unt
- 1 galbenus
- 1 lingurita de sare
- 1 lingurita de zahar
Pentru umplutura :
- 400gr carne tocata
- 1 ardei rosu
- 1 legatura ceapa verde
- 1 lingura ulei
- sare, piper, cimbru, chimen macinat dupa gust (sau orice altceva va place)
- optional : 2 catei de usturoi
Pentru uns : 1 galbenus de ou amestecat cu 1 lingura de apa sau lapte.



Mod de preparare placinte trandafiri cu carne tocata :


Mai intai am pus laptele si untul impreuna intr-o craticioara. Am pus craticioara pe aragaz si am tinut pana s-a topit untul. Am lasat sa se racoreasca putin, cat sa fie laptele caldut.
Am amestecat intr-un vas faina cernuta si drojdia, uscate. Intr-un alt vas, mai incapator, am pus o lingurita de sare, o lingurita de zahar si galbenusul de ou, am amestecat putin apoi am turnat laptele cu unt topit (caldut) si am amestecat iar, ca sa se omogenizeze.
Am adaugat apoi faina amestecata cu drojdie, treptat, amestecand in acelasi timp cu o lingura. Cand nu am mai putut amesteca, am inceput sa framant aluatul cu mana, adaugand si restul de faina. Faina trebuie sa punem cat cuprinde, adica pana obtinem un aluat moale si elastic care se desprinde de pe mana. Dupa ce am terminat de adaugat faina, am mai framantat aluatul 4-5 minute. Daca este necesar, puteti sa mai adaugati putina faina.
Am uns aluatul cu putin ulei, l-am asezat intr-un vas incapator, l-am acoperit si l-am lasat la crescut, la caldura, timp de 45min-1 ora (sau pana isi dubleaza volumul)
Cat timp creste aluatul, ne putem ocupa de umplutura pentru placintele trandafiri cu carne.



Am tocat ardeiul fasii micute, ceapa rondele si le-am pus la calit intr-o tigaie antiaderenta cu o lingura de ulei. Am asteptat sa se moaie putin apoi am adaugat carnea tocata, am amestecat si am asezonat cu sare, piper, chimen macinat si cimbru. Am tinut pe foc, amestecand din cand in cand, pana a scazut bine. Am lasat umplutura sa se racoreasca putin. Cand umplem placintele trebuie sa fie rece, cel mult calduta.
Dupa ce a crescut aluatul. L-am impartit in 2 parti egale, ca sa-mi fie mai usor sa lucrez cu el. Am pastrat o bucata de aluat iar pe cealalta am acoperit-o si am pus-o deoparte. Am presarat putina faina pe suprafata de lucru si, din bucata de aluat pastrata, am intins o foaie cam de jumatate de centimetru grosime. Am decupat apoi cercuri cu diametrul de aproximativ 10cm iar in mijlocul fiecarui cerc de aluat am asezat o alta forma mai mica (aprox 3.5 diametru) si am apasat usor cat sa lase semn, fara a taia aluatul.
Aluatul ramas dupa decuparea cercurilor l-am strans, l-am intins iar si am decupat alte cercuri.
Pe fiecare bucatica de aluat am facut cate 4 taieturi la distante egale, de la marginea aluatului mergand spre centru pana la semnul facut mai devreme cu forma de 3.5cm. 
In mijlocul cercului de aluat am asezat cam 2 lingurite de umplutura de carne. Am ridicat o fasie de aluat taiata si am invelit umplutura. Am ridicat apoi fasia opusa de aluat, am invelit umplutura si am tras usor de capete astfel incat sa le pot petrece peste prima fasie si sa le lipesc. Se procedeaza la fel cu celelalte 2 fasii de aluat, avand grija sa trageti usor de capete ca sa puteti sa le petreceti peste celelalte fasii de aluat. In felul acesta nu se vor desface la cuptor.
Am asezat apoi placintele trandafiri cu carne intr-o tava antiaderenta, lasand ceva spatiu intre ele, si le-am lasat sa se odihneasca 20 de minute.
Se procedeaza la fel cu cealalta jumatate de aluat.
Dupa ce au trecut cele 20 de minute am uns placintele trandafiri cu galbenus de ou amestecat cu putin lapte si am pus tava in cuptorul preincalzit - treapta medie (180° pentru cuptorul electric) timp de 15-20 de minute (sau pana se rumenesc frumos).

Acum tot ce mai aveti de facut este sa aveti rabdare sa se racoreasca putin inainte de a le servi. Placintele trandafiri cu carne sunt exceptionale calde, dar si reci, se pot servi ca aperitiv, gustare sau oricand aveti pofta :).
Spor la gatit si pofta buna!
Va astept si pe pagina de Facebook!

You Might Also Like

0 comentarii

About me

Flickr Images

Press

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...