BUDINCA DE CARTOFI CU SUNCA, ARDEI SI CASCAVAL

februarie 14, 2016

Budinca de cartofi cu sunca, ardei si cascaval este una dintre retetele noastre preferate. Este foarte gustoasa servita calda, ca atare sau ca garnitura, dar este minunata si rece, servita ca aperitiv.
In privinta ingredientelor, puteti folosi ce va place sau ce gasiti prin frigider, inclusiv resturi de branza, friptura sau piure de cartofi ramas din ziua precedenta.
Pentru a coace budinca de cartofi cu sunca, ardei si cascaval am folosit o tava de 24/24cm dar merge si o tava ceva mai mare.



Ingrediente necesare pentru a prepara budinca de cartofi cu sunca, ardei si cascaval:

- 200gr sunca
- 200gr cascaval
- 4 oua mari (sau 5 daca sunt micute)
- 1 ardei rosu
- 1 ceapa
- 1 lingura ulei
- 2-3 ciuperci (optional, pentru decor)
- sare si piper dupa gust

Pentru piureul de cartofi:
- 1 kg cartofi
- 40gr unt
- 150-200ml lapte
- sare dupa gust

Mod de preparare budinca de cartofi cu sunca, ardei si cascaval:

Trebuie sa preparam mai intai un piure de cartofi. Prin urmare, am pus la fiert in apa cu sare cartofii curatati de coaja si taiati cuburi. Dupa ce au fiert, i-am zdrobit cu presa de cartofi, am adaugat unt, l-am lasat sa se topeasca un pic, apoi am adaugat si laptele si am amestecat bine.



Eu am pus 200ml de lapte, dar cantitatea poate sa difere in functie de soiul cartofilor. Trebuie sa obtineti un piure potrivit de moale.
Am lasat piureul sa se raceasca si m-am ocupat de celelalte ingrediente pentru budinca de cartofi.
Am tocat ceapa marunt si am pus-o la calit intr-o tigaie antiaderenta cu o linura de ulei. Cand ceapa a devenit usor transparenta, am adaugat sunca taiata patratele si am lasat-o sa se rumeneasca un pic.
Am adaugat apoi si ardeiul taiat fasii micute. Am feliat ciupercile, am pastrat feliile mai mari si mai frumoase pentru decor iar feliile ramase si cotoarele le-am tocat marunt si le-am pus in tigaie :). Am asezonat cu sare si piper si am tinut pe foc, amestecand din cand in cand, pana a scazut apa lasata de legume. Am lasat sa se raceasa.
Am mutat piureul de cartofi (racit intre timp) intr-un bol incapator, am adaugat amestecul de legume si sunca (racit si el intre timp) si am amestecat bine.



Am adaugat apoi si cascavalul dat pe razatoarea mare si am amestecat. In acest moment puteti gusta pentru a potrivi de sare si piper.
Am batut ouale cu un tel si le-am adaugat in bolul cu celelalte ingrediente, amestecand bine ca sa se omogenizeze. 
Am rasturnat apoi intregul amestec intr-o tava unsa cu ulei si tapetata cu pesmet. Am decorat cu feliute de ciuperci si am pus tava in cuptorul preincalzit pentru aproximativ 25 de minute.
Budinca de cartofi cu sunca, ardei si cascaval se poate servi calda, caz in care o lasati sa se racoreasca un picut inainte de a o portiona. Daca doriti sa o serviti rece, ca aperitiv, o lasati sa se raceasca complet inainte de a o taia, ca sa se taie mai frumos.
Spor la gatit si pofta buna!
Va astept si pe pagina de Facebook!

You Might Also Like

0 comentarii

About me

Flickr Images

Press

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...