PLACINTA CU CARNE

octombrie 29, 2015

Dragii mei, din colectia mea de placinte nu putea sa lipseasca tocmai placinta cu carne pe care eu o indragesc foarte tare, inca din copilarie. Facea strabunica mea o placinta cu carne de nu te mai saturai mancand. Imi aduc aminte de parca ar fi fost ieri cum intindea o foaie de placinta cat masa de mare, o ungea cu ulei apoi presara carnita deasupra.
O placinta cu carne cu adevarat gustoasa se face cu foi de casa. Merge si cu foi cumparate, dar nu va mai fi la fel de buna. Asa ca va recomand sa va luati avant si sa va apucati de intins foile :)


In ceea ce priveste carnea, puteti folosi carne tocata de porc, de vita sau amestec, conditia este sa nu fie carne tocata ambalata pentru ca este prea grasa. Daca nu puteti toca acasa carnea, se poate toca in magazin.
La capitolul condimente, folositi ce va place si in ce cantitati doriti. Carnea fiind gatita in prealabil, se poate gusta si potrivi dupa gust.

Ingrediente necesare pentru a prepara placinta cu carne:

Pentru foile fine de placinta aveti nevoie de:
- 400-450gr faina 000
- 250ml apa calda
- 50ml ulei
- 1 lingurita de sare

Pentru umplutura aveti nevoie de:

- 600gr carne tocata ( porc, vita sau amestec)
- 2 cepe medii (sau una mare)
- 1 lingura de ulei
- 1 legatura patrunjel
- sare si piper dupa gust
- optional: 1/2 lingurita chimen macinat

Mai aveti nevoie de:

- faina pentru framantat si intins foile
- ulei pentru uns foile



Mod de preparare placinta cu carne:

Trebuie sa pregatim mai intai umplutura de carne ca sa aiba timp sa se raceasca un picut inainte de a asambla placinta.
Am tocat ceapa marunt si am pus-o la calit intr-o tigaie antiaderenta cu o lingura de ulei. Cand ceapa a devenit usor transparenta, am adaugat si carnea tocata si am asezonat cu sare, piper si chimen macinat. Am tinut pe foc, amestecand destul de des, pana cand carnea a fost complet gatita si a scazut apa pe care o lasase. Dupa ce am oprit focul am adaugat si patrunjelul tocat. Am lasat carnea sa se raceasca si m-am apucat de aluatul pentru foile de placinta.
Am pus intr-un vas incapator 250ml apa calda, uleiul si o lingurita de sare. Am adaugat apoi faina cernuta, treptat, amestecand in acelasi timp. Cand nu am mai putut amesteca aluatul, am inceput sa-l framant cu mana. Cand terminam de framantat aluatul trebuie sa fie moale, elastic si nelipicios.




 Am acoperit aluatul si l-am lasat sa se odihneasca timp de 10 minute. Dupa ce a trecut timpul de odihna, l-am mai framantat putin si l-am impartit in 3 parti egale, pentru 3 foi de placinta. Am pastrat o bucatica de aluat iar pe celelalte 2 le-am acoperit si le-am pus deoparte. Am presarat suprafata de lucru cu faina apoi, din bucatica de aluat pastrata, am intins o foaie groasa cam de jumatate de centimetru.

In continuare, pentru a subtia foaia de placinta, am ridicat-o pe palme si am rasucit-o putin ca sa se intinda. Am asezat apoi foaia pe suprafata de lucru presarata cu faina si am tras de ea si de la margini dar si dinspre mijloc spre exterior ca sa se intinda uniform. In timpul acestei oparatiuni eu tin faina la indemana si, in caz ca foaia incepe sa se lipeasca, mai presar putina faina. Cand terminam de intins foaia de placinta, aceasta trebuie sa fie aproape transparenta.
Am uns foaia de placinta cu ulei apoi am presarat uniform 1/3 din cantitatea de carne, lasand cam 1 cm pe margini. Am rulat apoi foaia de placinta sub forma de sul. Placinta cu carne astfel asamblata am asezat-o intr-o tava unsa cu ulei.
Am repetat operatiunea cu celelalte bucatele de aluat.Cand toate cele 3 placinte au fost pregatite, le-am uns bine cu ulei si am pus tava in cuptorul preincalzit timp de 30-35 de minute.
Dupa ce am scos tava din cuptor am acoperit-o cu un prosop si am lasat placinta cu carne sa se raceasca un picut inainte de a o taia.
Placinta cu carne este absolut delicioasa calda dar este buna si rece. La nevoie se poate incalzi.
Spor la gatit si pofta buna !
Va astept si pe pagina de Facebook!

You Might Also Like

0 comentarii

About me

Flickr Images

Press

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...