CARTOFI FRANTUZESTI

octombrie 10, 2015

ENGLISH VERSION HERE

Am gatit de multe ori cartofi frantuzesti dar, pe langa ouale fierte, mai puneam doar branza si smantana. Ai mei fiind carnivori inversunati, eram nevoita sa le mai fac si o friptura pe langa cartofii frantuzesti. La un moment dat m-am gandit sa pun si niste afumatura printre cartofi iar rezultatul a fost exceptional :). Cartofii frantuzesti sunt muuult mai gustosi iar ai mei nu-i mai considera o simpla garnitura, ci fel principal.
In ceea ce priveste afumatura, puteti pune ce va place, dar sa fie fara os si preferabil fara grasime.


Ingrediente necesare pentru a prepara cartofi frantuzesti (pentru o tava de 24/24):

- 8 cartofi medii
- 5 oua
- 200gr muschi file afumat (sau pastrama afumata, carnati afumati)
- 500gr smantana fermentata
- 100gr branza telemea
- sare si piper dupa gust
- putin ulei sau unt pentru uns tava

Mod de preparare cartofi frantuzesti:

Inainte de a ma apuca de prepararea cartofilor frantuzesti a trebuit sa fierb cartofii si ouale. Am spalat cartofii si i-am pus la fiert in apa cu sare. I-am lasat sa fiarba aproximativ 20 de minute, pana cand furculita a intrat in ei cu usurinta. Ouale le-am fiert 7-8 minute, ca sa fie tari.



Am lasat ouale si cartofii sa se raceasca si, in acest timp, am pregatit celelalte ingrediente. Am taiat muschiuletul fasiute, branza am zdrobit-o cu furculita iar smantana am asezonat-o cu sare si piper (muult piper) ca-i mai buna asa :)
Intre timp se racisera ouale si cartofii si am putut sa-i curat de coaja si sa-i tai rondele. Acum urmeaza asamblarea cartofilor frantuzesti.
Am uns tava cu putin ulei apoi am asezat un strat de rondele de cartofi. Peste cartofi am presarat putina sare apoi am asezat rondele de ou fiert iar printre rondelele de ou fasiute de muschi file afumat.
Peste toate acestea am imprastiat vreo 4 linguri de smantana si jumatate din cantitatea de branza.




Au urmat iarasi un strat de rondele de cartofi, rondele de ou si muschi file afumat apoi smantana si branza.
Ultimul strat a fost de rondele de cartofi peste care am turnat restul de smantana.
Cartofii frantuzesti astfel asamblati i-am pus in cuptorul preincalzit aproximativ 40 de minute.

Sunt absolut deliciosi calzi, dar merg si reci. I-am testat noi :).
Spor la gatit si pofta buna!
Va astept si pe pagina de Facebook!

You Might Also Like

3 comentarii

  1. eu in smantana pun 2-3 oua crude care au rolul de a lega cartofii si de a le da o textura de tort.dedesupt si deasupra presar pesmet

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Interesant! Multumesc pentru idee!

      Ștergere
    2. Pun pesmet dedesupt ca sa nu balteasca zeama scursa din brinza si smintina.

      Ștergere

About me

Flickr Images

Press

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...