CHIPSURI DE CARTOFI LA CUPTOR

septembrie 30, 2015

Ingrediente necesare pentru a prepara chipsuri de cartofi la cuptor (pentru 2 tavi):

- 3 cartofi maricei
- 1 -2 linguri de ulei
- sare dupa gust
Optional:
- 1 varf de lingurita de boia de ardei iute (daca optati pentru boia de ardei dulce, puteti pune mai multa)
- 1 varf de lingurita de piper,
- 1/2 lingurita usturoi granulat,
- 1/3 lingurita chimen macinat




Mie imi plac cartofii indiferent de modul de preparare, dar chipsurile pur si simplu le ador :). Dat fiind faptul ca chipsurile din comert nu sunt nici pe departe un aliment sanatos, prefer sa le prepar acasa. Se prepara foarte usor, la cuptor, si este nevoie de foarte putin ulei. Si, in acest fel, nu vom mai avea mustrari de constiinta dupa ce mancam chipsuri de cartofi.
Puteti condimenta chipsurile de cartofi dupa gust, le puteti lasa doar cu sare sau le puteti servi cu un sos. Noua ne plac chipsurile picante si le mancam fierbinti, direct din tava :)

Mod de preparare chipsuri de cartofi la cuptor: 

Am curatat cartofii de coaja, i-am spalat si i-am taiat felii (rondele) subtiri cam de 2 mm. Cartofii se feliaza foarte usor cu ajutorul unui cutit.
Dupa ce am terminat de feliat cartofii, i-am pus intr-un castron si am turnat peste ei o lingura si jumatate de ulei. Am amestecat apoi cartofii cu mana, ca sa distribuie uleiul uniform pe suprafata lor.




Pentru a condimenta cartofii, am pregatit un amestec din 2/3 lingurita de sare, 1/2 lingurita usturoi granulat, 1/3 lingurita chimen macinat, 1 varf de lingurita de piper si 1 varf de lingurita de boia de ardei iute. Am turnat acest amestec peste cartofi si am amestecat bine cu lingura.
Am asezat apoi feliile de cartofi intr-o tava antiaderenta, intr-un singur strat, fara sa se suprapuna, ca sa iasa crocanti. 



Daca nu aveti o tava antiaderenta, asezati cartofii pe hartie de copt unsa cu putin ulei. Cand am terminat de aranjat cartofii, am pus tava in cuptorul preincalzit pentru 15-20 de minute. Am procedat la fel cu cea de-a doua tava.
Chipsurile de cartofi le puteti lasa sa se raceasca un picut in tava. Daca doriti sa le puneti la racit in alt loc, le asezati tot intr-un singur strat, ca sa nu se moaie. La noi nu apuca sa se raceasca, se mananca fierbinti. Cu greu am reusit sa fac poze :).
Spor la gatit si pofta buna! 
Va astept si pe pagina de Facebook!

You Might Also Like

0 comentarii

About me

Flickr Images

Press

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...