SALATA TZATIKI

iulie 11, 2015


ENGLISH VERSION HERE

Ingrediente necesare pentru a prepara salata Tzatiki:

- 1 castravete mare (sau 3-4 daca sunt mici)
- 400gr iaurt gras (iaurt grecesc)
- 2-4 catei de usturoi ( in functie de marime)
- 1 lingura ulei de masline
- zeama de la 1/3 lamaie (sau dupa gust)
- 1/2 legatura marar
- sare si piper
Tzatiki este un preparat grecesc care se poate servi ca sos pentru fripturi sau legume sau ca salata. Cand folosesc Tzatiki pe post de sos, imi place sa inlocuiesc castravetii cruzi cu castraveti murati (reteta o gasiti aici).



Iaurtul trebuie sa fie teoretic de capra dar merge orice iaurt, cu conditia sa fie un pic mai gros, mai ales daca se va servi ca salata.
Salata Tzatiki se prepara foarte repede, cu ingrediente putine si este delicioasa si racoroasa.

Mod de preparare salata Tzatiki:

Am pus intr-un castron iaurtul, usturoiul zdrobit si o lingura de ulei si am amestecat ca sa se omogenizeze.




Castravetii se pot toca cubulete mici, cu cutitul, sau se pot da pe razatoarea mare. Eu prefer sa ii dau pe razatoare. Este mult mai usor si mai rapid.
Am spalat castravetele, l-am dat pe razatoarea mare (cu tot cu coaja), l-am scurs bine si l-am pus in castron, peste iaurt. Am amestecat si am asezonat cu sare si piper apoi am adaugat si zeama de la 1/3 lamaie. 




La sfarsit am adaugat si mararul tocat marunt si am amestecat. Salata Tzatiki este gata dar, inainte de servire, este bine sa o tineti la frigider cel putin 30 de minute ca sa se intrepatrunda aromele.
Pe timp de vara este mai mult decat binevenita o salata rece :). Merge foarte bine cu o fripturica la gratar sau cu niste frigarui de pui.
Spor la gatit si pofta buna!
Va astept si pe pagina de Facebook!

You Might Also Like

0 comentarii

About me

Flickr Images

Press

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...