PLACINTA CU CIUPERCI, AFUMATURA SI CASCAVAL

iulie 02, 2015

Ingrediente necesare pentru a prepara placinta cu ciuperci, afumatura si cascaval:

Pentru foile fine de placinta aveti nevoie de:
- 400-450gr faina 000
- 250ml apa calda
- 50ml ulei
- 1 lingurita de sare
Pentru umplutura aveti nevoie de:
- 500gr ciuperci champignon
- 1 ceapa potrivita
- 1 ou
- 200gr afumatura
- 1-2 linguri de ulei
- 1 legatura marar
- sare si piper
Pentru framantat si uns foile:
- 50gr faina ( aproximativ )
- 1/2 ceasca ulei




Am facut aceasta placinta dupa instructiunile sotului meu, cu umplutura de ciuperci si afumatura si cascaval ras deasupra. Are idei bune sotul meu!
Afumatura trebuie sa fie fara grasime, ceva gen pastrama afumata, muschi file afumat, de porc sau de pui.
Reteta detaliata pentru foile fine de placinta o gasiti aici.

Mod de preparare placinta cu ciuperci, afumatura si cascaval:


Intai de toate trebuie preparata umplutura de ciuperci si afumatura ca sa aiba timp sa se raceasca un pic inainte de a adauga si oul. Am tocat ceapa foarte marunt si am pus-o la calit intr-o tigaie antiaderenta cu o lingura de ulei.




Am tinut-o pe foc, amestecand din cand in cand, pana a devenit usor transparenta, apoi am adaugat sunca afumata taiata bucatele mici. Am lasat si sunca sa se caleasca un picut impreuna cu ceapa, apoi am adaugat ciupercile tocate si ele marunt. Am tinut in continuare la foc mic pana cand a scazut apa lasata de ciuperci. Veti vedea ca la scurt timp dupa ce puneti ciupercile in tigaie acestea vor lasa apa care trebuie sa se evapore. Am asezonat cu sare si piper si, dupa ce am oprit focul, am pus si mararul tocat. Am lasat sa se raceasca si apoi am adaugat si oul batut.
Pentru a prepara foile fine de placinta am pus intr-un castron apa calda, uleiul si o lingurita de sare apoi am adaugat faina, amestecand in acelasi timp cu lingura de lemn.
Cand nu am mai putut amesteca cu lingura, am inceput sa framant aluatul cu mana pana a devenit elastic si nelipicios. L-am mutat apoi pe suprafata de lucru presarata cu faina si l-am lasat sa se odihneasca 10 minute, acoperit. Dupa cele 10 minute l-am mai framantat putin dupa care l-am impartit in 3 parti egale, pentru 3 foi.
Am pastrat o bucata de aluat iar pe celelalte 2 le-am acoperit si le-am pus deoparte. Din bucata de aluat pastrata am intins o foaie cam de jumatate de centimetru grosime pe care apoi am intins-o tragand de ea pana a devenit aproape transparenta. Detalii si imagini suplimentare gasiti aici.




Dupa ce am intins foaia de placinta, am uns-o bine cu ulei si am presarat deasupra 1/3 din amestecul de ciuperci si afumatura. Am rulat apoi placinta si, dupa fiecare rulare ii ungeam si spatele cu ulei ( adica partea care fusese pe masa ) Cand am terminat, am ridicat placinta cu grija, bagand mainile pe sub ea, astfel incat sa o tin si de capete si de mijloc, si am asezat-o in tava unsa cu ulei. Am procedat la fel cu celelalte 2 bucati de aluat.

Dupa ce am asezat toate cele 3 bucati de placinta in tava, le-am uns bine cu ulei si le-am bagat in cuptorul incins pentru 30 de minute.
Cand a fost aproape gata (cam dupa 25 de minute) am scos placinta din cuptor, am presarat deasupra cascavalul ras si am pus-o inapoi in cuptor pentru cateva minute.
Dupa ce am scos din cuptor placinta cu ciuperci, afumatura si cascaval, am acoperit-o cu un prosop si am lasat-o sa se raceasca putin inainte de a o taia.
Spor la gatit si pofta buna!
Va astept si pe pagina de Facebook!

You Might Also Like

2 comentarii

About me

Flickr Images

Press

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...