CHIFTELUTE MARINATE IN SOS PICANT

mai 26, 2015

Ingrediente necesare pentru a prepara chiftelute marinate in sos picant

Pentru chiftele aveti nevoie de:
- 500gr carne tocata de porc sau amestec ( porc+vita )
- 1 ceapa
- 1 cartof
- 1 felie de paine ( muiata in apa sau lapte )
- 1 ou
- 6 catei de usturoi
- 1 lingurita rasa de sare ( sau dupa gust )
- 1/2 lingurita piper macinat ( sau dupa gust )
- 1/2 lingurita de cimbru
- 1 legatura patrunjel
Pentru sos aveti nevoie de:
- 1 ceapa
- 1 ardei rosu
- 1 conserva de rosii cubulete (400gr)
- 2 linguri pasta de tomate
- 1 lingura ulei
- 1 frunza de dafin
- 1/2 lingurita boia iute (sau dupa gust)
- 1/3 lingurita piper macinat
- 1/2 lingurita chimen macinat (optional)
- sare dupa gust
- 2 catei de usturoi
- 1 pahar apa



Carnea este bine sa o tocati acasa sau, daca nu aveti aceasta posibilitate, in magazin. Carnea tocata ambalata contine foarte multa grasime. Chiftelele le puteti face la cuptor sau le puteti praji in ulei. Daca alegeti sa le prajiti, mai aveti nevoie si de putina faina prin care sa tavaliti chiftelele inainte de a le pune la prajit. Eu prefer varianta la cuptor ca sa fie o idee mai dietetice.

Mod de preparare chiftelute marinate in sos picant: 

Am pregatit mai intai chiftelele. Am curatat cartoful si ceapa, le-am dat pe razatoarea mica, le-am scurs si le-am pus intr-un castron.




Am adaugat carnea tocata, usturoiul zdrobit, painea muiata si stoarsa, oul, condimentele (sare, piper, cimbru) si patrunjelul tocat si am framantat acest amestec pana s-a omogenizat.
Cu mana uda, am format chiftelutele in forma de bilute si le-am asezat intr-o tava antiaderenta unsa cu putin ulei. Am pus apoi tava cu chiftele la cuptor pentru aproximativ 35 de minute.




Dupa ce au fost gata chiftelele, am pregatit sosul. Am tocat ceapa si ardeiul relativ marunt si le-am pus la calit intr-o tigaie antiaderenta cu o lingura de ulei. Daca nu aveti o tigaie antiaderenta, va trebui sa folositi ceva mai mult ulei. Am tinut pe foc, amestecand din cand in cand, pana cand ceapa a devenit transparenta.
Am adaugat apoi rosiile cubulete (din conserva), pasta de tomate, 1 pahar cu apa, frunza de dafin, usturoiul zdrobit si condimentele (sare, piper, boia de ardei iute si chimen macinat). Am amestecat putin apoi am adugat si chiftelele si am lasat sa fiarba pana a scazut sosul.
Se pot servi cu piure de cartofi, orez, cartofi natur sau pur si simplu cu paine.
Spor la gatit si pofta buna!
Va astept si pe pagina de Facebook!

You Might Also Like

0 comentarii

About me

Flickr Images

Press

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...