COTLET DE PORC CU SOS DE SMANTANA SI MUSTAR

aprilie 16, 2015

Ingrediente necesare pentru a prepara cotletul de porc cu sos de smantana si mustar (aproximativ 5 portii):


- 1kg cotlet de porc dezosat
- putin ulei pentru uns tigaia

Pentru sos:

- 200gr smantana (12%)
- 1 ceasca vin alb (180ml)
- 2 linguri de mustar
- 2-3 cepe
- 2-3 catei de usturoi (optional)
- 1/2 lingurita oregano
- sare si piper dupa gust
- 2 linguri ulei
- 1/2 ceasca apa


Puteti folosi ce mustar va place, dar este mai bine sa folositi un mustar clasic. Al meu a fost cu piper. Cotletul il puteti inlocui cu un file de porc.



Mod de preparare cotletul de porc cu sos de smantana si mustar: 


Am spalat carnea de porc, am taiat-o felii cam de jumatate de centimetru grosime si am pus-o la prajit intr-o tigaie teflonata unsa cu putin ulei. Am rumenit-o pe ambele parti apoi am scos-o pe o farfurie si am presarat putina sare.
Pentru a prepara sosul de smantana si mustar am curatat ceapa, am tocat-o relativ marunt si am pus-o la calit intr-o tigaie cu 2 linguri de ulei. Am tinut-o pana a devenit usor galbuie, amestecand des ca sa nu se arda, apoi am adaugat vinul.




Am lasat sa fiarba 2-3 minute apoi am adaugat 1/2 ceasca de apa, smantana si mustarul si am amestecat bine ca sa se omogenizeze. Am mai adaugat sare, 1/2 lingurita oregano si usturoiul zdrobit si am lasat sosul sa fiarba la foc mic cam 10 minute. Piper nu i-am mai pus pentru ca avea mustarul destul.
Dupa ce a fost gata sosul am asezat feliile de cotlet intr-o tava, cat mai apropiate unele de celelalte, si deasupra lor am pus sosul. Sosul trebuie sa stea pe cat posibil doar pe carne pentru ca in tava se va arde.




Am pus apoi tava in cuptorul incins pentru 15 minute.
Cotletul de porc cu sos de smantana si mustar este foarte gustos caldut, nu fierbinte, asa ca aveti rabdare si lasati-l sa se raceasca un pic inainte de servire. Noua ne place cu piure de cartofi.
Spor la gatit si pofta buna!
Va astept si pe pagina de Facebook!

You Might Also Like

0 comentarii

About me

Flickr Images

Press

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...