CIORBA DE FASOLE BOABE CU AFUMATURA

aprilie 10, 2015

Ingrediente necesare pentru a prepara ciorba de fasole boabe cu afumatura:

- 800-900gr fasole boabe
- 500gr afumatura (daca este cu os mariti cantitatea)
- 2 cepe
- 2 morcovi
- 1 felie de telina
- 3 linguri pasta de tomate
- 3 catei de usturoi
- 2-3 frunze de dafin
- 1/3 lingurita cimbru uscat
- 1/2 lingurita tarhon uscat
- sare dupa gust
- 2 linguri de otet

Pentru o ciorba cu adevarat gustoasa va trebui sa folositi afumatura cu os (ciolan, coaste). Pe mine insa nu ma prea incanta ciolanul pentru ca imi este mai greu sa inlatur grasimea in exces. De cele mai multe ori folosesc pastrama de porc afumata si, cand nu gasesc, optez pentru kaizer afumat sau costita. Acum am folosit kaizer afumat.



Puteti adauga ce legume va sunt pe plac, ca la orice ciorba, chiar si cartofi. Aveti grija sa nu exagerati cu cimbrul si tarhonul pentru ca au un gust destul de puternic. Va recomand sa gustati ciorba mai spre sfarsit si, daca simtiti nevoia, puteti suplimenta cantitatile de cimbru si tarhon.

Mod de preparare ciorba de fasole boabe cu afumatura:

Indiferent ce prepar cu fasole boabe, aleg intotdeauna fasole alba cu bobul mare. O spal si o pun la muiat peste noapte, intr-o oala cu apa.




Inainte de a pune fasolea la fiert, am scurs-o si am mai clatit-o putin. Am pus apoi fasolea intr-o oala mare (oala de ciorba), am acoperit-o cu un capac si am lasat-o sa fiarba pana s-a muiat. Dupa aceea i-am schimbat apa si am pus-o iar la fiert. Am adaugat ceapa tocata marunt, morcovii si telina date pe razatoarea mare, frunzele de dafin, cimbrul, tarhonul si putina sare. Am feliat kaizerul, l-am rumenit usor intr-o tigaie si l-am adaugat si pe el in ciorba de fasole.
Mai spre sfarsitul fierberii, cand zarzavatul era aproape fiert, am adaugat pasta de tomate, usturoiul zdrobit si inca putina sare. Nu am pus multa sare de la inceput pentru ca si afumatura este sarata. Dupa ce au fiert toate legumele, am oprit focul si am adaugat cele 2 linguri de otet.
Vreau sa va spun ca ai mei au mancat fiecare cate doua portii si nu s-ar fi oprit daca nu ascundeam oala cu ciorba...
Spor la gatit si pofta buna!
Va astept si pe pagina de Facebook!

You Might Also Like

0 comentarii

About me

Flickr Images

Press

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...