CHEESEBURGER - RETETA PENTRU ACASA

aprilie 26, 2015

Ingrediente necesare pentru a prepara cheeseburgeri ( 4 portii ):

4 chifle pentru hamburgeri
4 felii de cascaval afumat ( sau ceddar )
cateva frunze de salata
2 castraveti murati
2 rosii
4 lingurite de maioneza
4 lingurite de mustar
4 lingurite de ketchup
Pentru chiftele aveti nevoie de:
600gr carne tocata de vita
1 ou
1 ceapa ( preferabil rosie )
2 linguri de pesmet
1/2 lingurita de cimbru
sare si piper dupa gust
o legatura de patrunjel verde ( optional )



Trebuie sa recunosc ca imi place mancarea de tip fast-food dar stim cu totii ca nu este nici pe departe sanatoasa. Un cheeseburger preparat acasa este insa un preparat decent din punct de vedere caloric. In plus, avem avantajul ca putem alege ingredientele care ne plac, in proportiile dorite. Asa ca haideti sa preparam impreuna cheeseburgeri deliciosi!

Mod de preparare cheeseburger: 

Am pregatit mai intai carnea pentru chiftele. Carnea este bine sa o tocati acasa, daca aveti cu ce, sau in magazin, pentru ca va avea mult mai putina grasime decat cea ambalata.



Am pus intr-un castron carnea tocata, ceapa data pe razatoarea mica si scursa putin, sare, piper, cimbru, patrunjelul tocat si oul si am amestecat bine. Am mai adaugat 2 linguri de pesmet si am framantat totul cam 2-3 minute ca sa se omogenizeze. Am acoperit castronul si l-am pus la frigider pentru 30 de minute ca sa se intrepatrunda aromele.
Dupa ce au trecut cele 30 de minute m-am apucat de modelat chiftelele. Ca dimensiune, acestea trebuie sa fie o idee mai mari decat chifla pentru ca se vor mai strange putin la cuptor iar ca grosime undeva intre 0.5mm si 1cm. Din amestecul de carne am format 4 bile pe care apoi le-am turtit pana au capatat forma dorita. Le-am asezat apoi intr-o tava tapetata cu hartie de copt umezita si le-am pus la cuptor pentru circa 35 de minute. Daca aveti o tava antiaderenta nu este absolut necesar sa folositi hartie de copt.




Dupa vreo 20 de minute am scos tava, am intors chiftelele si le-am pus iar la cuptor. Cand au fost gata, am scos tava, am asezat pe fiecare chiftea cate o felie de cascaval afumat si am pus tava iar la cuptor pentru 2 minute.
Le-am scos apoi si, in timp ce se raceau putin ( doar putin ) am pregatit chiflele : le-am taiat in doua, am asezat jumatate de chifla pe farfurie, am uns-o cu o lingurita de maioneza, una de mustar si una de ketchup iar deasupra am pus cate 2 frunze de salata.
Am asezat apoi chifteaua, peste ea cate 2-3 rondele de rosii si cateva feliute de castravete murat iar la sfarsit, peste toate astea am pus cea de-a doua jumatate de chifla. Si gata! Tot ce mai aveti de facut este sa presati usor cu mana cheeseburgerul ca sa puteti musca cu pofta!
Spor la gatit si pofta buna!
Va astept si pe pagina de Facebook!

You Might Also Like

0 comentarii

About me

Flickr Images

Press

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...