TOCANITA DE CARTOFI CU SMANTANA, BRANZA SI OUA FIERTE

martie 19, 2015

ENGLISH RECIPE HERE

Ingrediente necesare pentru a prepara tocanita de cartofi cu smantana, branza si oua fierte (6 portii):


- 2.5kg cartofi
- 450-500gr smantana
- 250-300gr branza telemea
- 5 oua fierte (tari)
- sare si piper dupa gust
- marar (optional)

In general, cand gatesc cu smantana, folosesc o smantana mai slaba de 12% grasime. Daca nu sunteti la dieta, va recomand sa folositi smantana de 30%. Mancarea va fi mult mai gustoasa dar va avea ceva mai multe calorii. Despre oua, ce sa va zic, puneti cate vreti. Am facut aceasta tocanita si fara oua, dar si cu 7-8 oua.
Este o mancarica foarte gustoasa, iar a doua zi este chiar mai buna. Aceasta tocanita de cartofi este, de fapt o adaptare a cartofilor frantuzesti :).



Mod de preparare tocanita de cartofi cu smantana, branza si oua fierte: 


Mai intai am fiert ouale, cam 7-8 minute, ca sa fie tari, si le-am lasat sa se raceasca. Am curatat apoi cartofii, i-am taiat cubulete si i-am pus la fiert in apa cu sare (apa trebuie cat sa fie cartofii acoperiti).
Cand puneti sare, tineti cont si de cat de sarata este branza, ca sa nu iasa mancarea prea sarata. In timp ce fierbeau cartofii, am dat branza pe razatoarea mare, am curatat ouale de coaja si le-am taiat rondele.




Cartofii puteti sa-i fierbeti complet sau doar pe jumatate, in functie de cat de moi doriti sa fie. Mancarea va sta si la cuptor, asa ca nu-i musai sa-i fierbeti complet.
Cand au fost cartofii fierti, am adaugat smantana, am amestecat si am lasat sa fiarba 2-3 minute. Daca doriti o mancarica mai scazuta, puteti sa mai aruncati din apa in care au fiert cartofii. Am adaugat apoi niste marar tocat, branza rasa si la sfarsit ouale fierte. Mararul il puteti pune si la sfarsit, cand scoateti mancarea din cuptor.
Am pus apoi totul la cuptor pentru aproximativ 45 de minute.
 Daca sunteti in criza de timp, o puteti prepara doar pe aragaz: o lasati sa fiarba cateva minute dupa ce ati pus toate ingredientele (smantana, branza, oua) dar aveti grija cand amestecati sa nu faramati ouale.
Dupa ce opriti focul adaugati si mararul tocat si lasati acoperit vreo 10 minute inainte de servire.
Este o mancare foarte satioasa dar, cum ai mei sunt carnivori, le-am facut si o fripturica.
Spor la gatit si pofta buna!
Va astept si pe pagina de Facebook!

You Might Also Like

2 comentarii

About me

Flickr Images

Press

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...