TOCANITA DE CARTOFI CU CIUPERCI

martie 25, 2015

Ingrediente necesare pentru a prepara tocanita de cartofi cu ciuperci:

- 2-2.5kg cartofi
- 700gr ciuperci champignon
- 2 cepe
- 3 linguri pasta de tomate
- 2 linguri ulei
- 1 legatura marar

Pentru varianta cu carne
- 700gr (aproximativ) piept de pui sau file de porc

Tocanita de cartofi cu ciuperci este foarte gustoasa si in varianta de post, si in varianta cu carne. Imaginile sunt pentru varianta de post, dar va voi explica si varianta cu carne.



Mod de preparare pentru varianta de post: 

Am curatat ceapa, am tocat-o si am pus-o la calit intr-o tigaie cu 2 linguri de ulei.
Am spalat ciupercile, le-am tocat bucati mai mari si, cand caepa a devenit usor transparenta, le-am pus si pe ele in tigaie. Am lasat pe foc, amestecand din cand in cand, cam 7-8 minute dupa ce ciupercile au lasat apa.





In timp ce se caleau ceapa si ciupercile, am curatat cartofii, i-am tocat cubulete si i-am pus la fiert in apa cu sare. Cand cartofii s-au muiat cam pe jumatate, am adaugat ceapa si ciupercile si am lasat pe foc pana au fiert toate legumele. 
Pasta de tomate am adaugat-o mai spre sfarsitul fierberii. Dupa ce am oprit focul, am tocat mararul si l-am presarat peste tocanita. Am acoperit cratita cu un capac si am lasat tocanita sa stea putin inainte de servire.

Mod de preparare pentru varianta cu carne:

Daca nu sunteti in post, puteti prepara aceasta tocanita cu carne. Va recomand sa folositi o carne mai slaba, cum ar fi pieptul de pui sau de curcan, ori un file de porc.



Carnea o taiati bucatele potrivite si o rumeniti pe ambele parti intr-o tigaie teflonata unsa cu putin ulei. In momentul in care puneti in mancare ceapa si ciupercile calite, adaugati si carnea rumenita. Asta este singura diferenta intre cele doua variante.
Spor la gatit si pofta buna!
Va astept si pe pagina de Facebook!

You Might Also Like

0 comentarii

About me

Flickr Images

Press

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...