MUCENICI MOLDOVENESTI CU GLAZURA DE CIOCOLATA

martie 04, 2015


Acest articol contine linkuri de afiliere

Sunt tare buni mucenicii moldovenesti, pufosi, insiropati, unsi cu miere si presarati cu nuca macinata. Dar ce ziceti de niste mucenici moldovenesti glazurati cu ciocolata si presarati cu alune macinate? Puteti refuza?
Noi suntem mari amatori de ciocolata dar si de mucenici moldovenesti si a fost musai sa testam aceasta combinatie :) Si tot testam in fiecare an, de pe la jumatatea lunii februarie, pana pe 9 martie cat mai multe variante de mucenici. Va invit si pe voi sa testati aceasta reteta delicioasa. Va va placea cu siguranta :).
Reteta clasica de mucenici moldovenesti o gasiti aici.

Ingrediente necesare pentru a prepara mucenici moldovenesti cu glazura de ciocolata (12 bucati):

- 500-550gr faina 000
- 1 pliculet drojdie uscata (7gr)
- 250ml lapte
- 50gr unt
- 2 galbenusuri
- 5 linguri de zahar
- jumatate de lingurita de sare
- 3 lingurite esenta de vanilie (sau 1 fiola)
Pentru glazura de ciocolata:
- 150gr ciocolata de neagra
- 100ml lapte
- 2 lingurite unt
- esenta de rom dupa gust
- 3-4 linguri alune macinate

Instrumente utile:
Robot de bucatarie Heinner HPM-1000WH, 1000W, miscare planetara, accesoriu masina de tocat si blender, bol 5.5 L, 10 viteze + pulse, Alb
 

Mod de preparare mucenici moldovenesti cu glazura de ciocolata:

Am pus laptele impreuna cu untul la incalzit pana s-a topit untul. Am lasat laptele sa se racoreasca cat sa devina caldut.
Am amestecat intr-un vas faina si drojdia, uscate.
Am pus intr-un bol incapator zaharul, cele 2 galbenusuri si esenta de vanilie, am amestecat putin apoi am adaugat si laptele cu unt (caldut) si am amestecat din nou ca sa se omogenizeze.
Am adaugat apoi faina amestecata cu drojdie, treptat, amestecand in acelasi timp cu o lingura. Cand nu am mai putut amesteca cu lingura, am framantat aluatul cu mana, adaugand si restul de faina. Dupa ce am terminat de adaugat faina am mai framantat aluatul 4-5 minute. Daca este necesar, puteti sa mai adaugati putina faina in timpul framantarii. Trebuie sa obtinem un aluat moale si elastic care se desprinde de pe mana.


Am asezat aluatul intr-un bol, l-am acoperit si l-am lasat la crescut la caldurica timp de 45min-1 ora ( pana isi dubleaza volumul).
Dupa ce a crescut aluatul, l-am impartit in doua jumatati, apoi fiecare jumatate in 6 bucatele.


Fiecare bucatica de aluat am modelat-o mai intai in forma de snur, am lipit capetele ca sa obtin un cerc si apoi am rasucit cercul pentru a ajunge la forma de 8. Am procedat la fel si cu cea de-a doua jumatate de aluat.



Am asezat mucenicii moldovenesti intr-o tava tapetata cu hartie de copt unsa cu putin ulei si i-am lasat sa se odihneasca aproximativ 20 de minute. I-am asezat la distanta unii de ceilalti ca sa nu se uneasca in timpul coacerii. Dupa ce au trecut cele 20 de minute am pus mucenicii moldovenesti in cuptorul preincalzit (treapta medie/ 180º pentru cuptorul electric) pentru aproximativ 15-20 de minute (sau pana se rumenesc frumos)

In timp ce mucenicii erau la cuptor, am macinat alunele si am pregatit glazura.
Am pus ciocolata, laptele si untul intr-o craticioara pe aragaz, la foc mic, si am tinut pana s-a topit ciocolata, amestecand des. Dupa ce am luat de pe foc am adaugat si esenta de rom si am lasat sa se racoreasca putin. 
Dupa ce am scos mucenicii din cuptor, i-am lasat sa se raceasca un pic. La glazurare vom lucra cu mucenici calduti si glazura calduta.
Am luat cate un mucenic, l-am scufundat cu partea de sus in glazura de ciocolata, l-am asezat pe farfurie si l-am presarat cu alune macinate.
Dupa ce ati glazurat cu ciocolata mucenicii moldovenesti va trebui sa asteptati putin sa se usuce ciocolata, ca sa nu va mozoliti prea tare :)
Spor la gatit si pofta buna!Va astept si pe pagina de Facebook!

You Might Also Like

0 comentarii

About me

Flickr Images

Press

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...