BULZ

martie 15, 2015

ENGLISH RECIPE HERE

Ingrediente necesare pentru a prepara bulz (3-4 portii):


- 250gr branza telemea
- 250-300gr afumatura (am folosit carnati afumati)
- 5-6 linguri smantana
- 1 ou
- sare si piper dupa gust
- putin ulei pentru uns tava

Pentru mamaliga
- 1 pahar malai (poate ceva mai mult)
- 1l apa
- sare
Am folosit o tava cu diametrul de 19cm.



Cantitatea de malai este doar orientativa pentru ca difera foarte mult in functie de malaiul folosit. Ideea este sa faceti o mamaliga ceva mai tare, ca sa se poata taia. Tava trebuie unsa cu foarte putin ulei sau foarte-foarte putin unt ca sa nu se moaie prea tare primul strat de mamaliga.

Mod de preparare bulz: 


Mai intai am pregatit carnatii si branza, adica am taiat carnatii feliute iar branza am dat-o pe razatoarea mare. Am pus carnatii la prajit intr-o tigaie teflonata fara ulei, apoi m-am apucat de mamaliga.




Am pus 1l de apa intr-o craticioara, am adaugat sare si, cand apa s-a incalzit, am adaugat malaiul, in ploaie, amestecand continuu cu lingura de lemn. Am tinut-o la foc mic pana s-a ingrosat. Acum cateva precizari cu privire la mamaliga: apa sa nu fie fierbinte, altfel iese cu cocoloase, focul sa fie mic si sa amestecati des. Daca apa este rece nu este o problema, dar trebuie sa amestecati, chiar daca nu fierbe.
 In continuare, am uns tava cu putin ulei, inclusiv peretii laterali, si am asezat in ea jumatate din cantitatea de mamaliga, intr-un strat uniform. 

Peste stratul de mamaliga, am asezat carnatii prajiti, dupa ce i-am scurs putin de grasimea lasata. Am amestecat apoi branza rasa cu 6 linguri de smantana (sare nu am mai pus pentru ca era branza foarte sarata). Jumatate din acest amestec l-am intins peste stratul de carnati si deasupra am pus restul de mamaliga.




Peste cel de-al doilea strat de mamaliga am asezat ultimul strat al bulzului, adica restul de branza cu smantana la care am adaugat 1 ou batut, putina sare si piper. Am pus tava in cuptorul incalzit in prealabil intr-o alta tava cu apa (la bain-marie) ca sa nu se arda mamaliga.
Dupa aproximativ 45 de minute se rumenise frumos la suprafata, asa ca l-am scos si l-am lasat putin sa se raceasca, pentru a-l putea taia. Cutitul l-am curatat dupa fiecare taietura iar feliile de bulz le-am scos din tava cu o spatula metalica clatita cu apa ca sa nu se lipeasca.
Cand au venit ai mei la masa m-au intrebat ce fel de tort e asta, ca arata foarte bine. A fost delicios !
Spor la gatit si pofta buna !
Va astept si pe pagina de Facebook!

You Might Also Like

0 comentarii

About me

Flickr Images

Press

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...