BUDINCA DE CARNE CU SOS ALB (BECHAMEL)

martie 09, 2015

ENGLISH RECIPE HERE

Ingrediente necesare pentru 3-4 portii budinca de carne:

- 500gr carne tocata (porc, vita, amestec, pui)
- 1 ou
- 1 ceapa
- 1 legatura patrunjel
- 1 lingura pasta de tomate
- sare, piper si cimbru dupa gust
- 1 lingura pesmet (optional)
- 70-100gr branza sarata (telemea)
Pentru sosul Bechamel:
- 25 gr unt
- 400ml lapte fierbinte
- 1 lingura cu varf faina
- sare si piper dupa gust



Carnea, indiferent de care este, este bine sa o tocati acasa, sau, daca nu aveti aceasta posibilitate, o tocati in magazin. Nu cumparati carne tocata ambalata pentru ca are mult mai multa grasime. Patrunjelul este bine sa fie proaspat (nu la plic) pentru ca va avea o aroma mai puternica. Pesmet adaugati doar daca vi se pare ca este compozitia prea apoasa.

Mod de preparare:

Am pregatit mai intai sosul Bechamel. Am pus laptele la incalzit si apoi am topit untul intr-o craticioara. Am luat untul de pe foc si am adaugat faina, in ploaie, si am amestecat ca sa se omogenizeze, dupa care am adaugat si laptele fierbinte, cate putin, amestecand in acelasi timp. Am pus aceasta compozitie la foc mic, am adaugat sare si piper si am tinut-o pana s-a ingrosat, amestecand tot timpul. Pentru detalii si imagini suplimentare despre prepararea sosului Bechamel click aici.




In timp ce sosul se racea, am pregatit carnea. Am curatat ceapa, am tocat-o marunt si am pus-o la calit intr-o tigaie cu o lingura mare de ulei. Am tinut-o pana a capatat o culoare usor galbuie.
Dupa aceea, intr-un castron, am amestecat carnea cu celelalte ingrediente: ceapa calita, un ou, o lingura pasta de tomate si patrunjel tocat. Am mai adaugat sare, piper, cimbru si o lingura de pesmet pentru ca mi s-a parut cam moale amestecul meu.




In continuare, am luat o tava si am asezat mai intai un strat subtire de sos Bechamel (cam 2 linguri) ca sa nu se lipeasca carnea. Am asezat apoi carnea, intr-un strat uniform. Sosul Bechamel l-am amestecat cu branza rasa si l-am pus peste carne. Ca alternativa la sosul Bechamel, puteti face un amestec din 400gr smantana, 1 ou batut si branza rasa, adaugand, bineinteles, sare si piper.
Am pus apoi tava la cuptor unde am tinut-o in jur de 45 de minute, ca sa se rumeneasca. Ca si garnitura, aveam de gand sa fac un piure de cartofi dar, fiind foarte obosita, am renuntat. Ai mei nu au protestat si chiar au fost incantati de budinca mea de carne.
Spor la gatit si pofta buna!
Va astept si pe pagina de Facebook!

You Might Also Like

0 comentarii

About me

Flickr Images

Press

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...