SA GATIM MAI DIETETIC

ianuarie 30, 2015


Grasimile au un rol important in alimentatie si nu trebuie sa le inlaturam complet. Reprezinta o sursa importanta de energie si joaca un rol important in buna functionare a organismului. In alta ordine de idei, grasimile dau un gust mai bun mancarii si ii ofera o anumita textura. Trebuie sa fim insa atenti la cantitatea de grasimi pe care o consumam zilnic deoarece nu trebuie sa depaseasca 70-100gr/zi (se calculeaza in functie de necesarul caloric zilnic si difera de la o persoana la alta). Foarte multi sunt de parere ca daca sunt la dieta trebuie sa elimine painea din alimentatie, dar nu painea este problema. Daca luam ca exemplu un hamburger, dupa legume (daca are) painea este cel mai dietetic ingredient. Putem sa mancam insa linistiti un sandwich cupiept de pui fiert sau la gratar si legume.
Atunci cand gatim trebuie sa acordam atentie inclusiv vaselor in care gatim. Spre exemplu, daca folosim o tigaie teflonata, vom avea nevoie de mai putin ulei. Pentru multe alimente prajite exista si varianta la gratar/cuptor. Noua ne plac foarte mult chiftelele si ies la fel de bune si la cuptor (vezi chiftele la cuptor), fara ulei si faina, si sunt si mai usor de facut. Chiar si deliciosii cartofi prajiti se pot gati la cuptor.
Legumele au un gust mai bun in mancare daca sunt calite putin inainte dar cantitatea de ulei care va ajunge in mancare va fi imensa si nu prea merita. Folisiti mai bine niste ierburi aromate pentru a da gust mancarii. Si daca am ajus la acest capitol vreau sa va spun ca amestecurile de condimente contin si ele grasimi si glutamat asa ca luati-le separat.
Carnea este mai bine sa o gatiti separat, pe gratar, nu in mancare. Daca doriti neaparat sa puneti carne in mancare o degresati bine inainte si nu mai adaugati si ulei. Carnea tocata, daca nu aveti posibilitatea sa o tocati acasa, alegeti sa o tocati in magazin pentru ca va fi mult mai slaba decat o carne tocata ambalata care contine si slanina.
Un preparat delicios, pe care cu totii il folosim relativ des este maioneza. Si aici putem face mici “ajustari”: putem amesteca maioneza cu iaurt, putem folosi un sos de maioneza light sau chiar  Tzatiki. Cantitatea de ulei va fi mult mai mica sau chiar inexistenta in cazul Tzatiki. Eu am folosit Tzatiki si la shaorma si a fost de-a dreptul yummy! Si deliciosii cartofi prajiti se pot face la cuptor, folosind astfel mai putin ulei.
Spor la gatit si pofta buna si moderatie maxima la capitolul grasimi! 
Va astept si pe pagina de Facebook!

You Might Also Like

0 comentarii

Follow by Email

Flickr Images

Press

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...