PUI CU SMANTANA SI CIUPERCI

ianuarie 15, 2015

ENGLISH VERSION HERE

In primul rand vreau sa va spun ca puiul cu smantana si ciuperci face parte din categoria mancarurilor pe care le puteti prepara si seara cand va intoarceti de la serviciu. Se face foarte repede si este foarte, foarte gustos. Puteti folosi ciuperci proaspete, congelate sau conservate. Daca folositi ciuperci conservate va trebui sa mai adaugati si putina apa pentru ca ele nu vor mai lasa apa precum cele proaspete sau congelate. In privinta carnii, puteti folosi si pulpe de pui daca va plac mai mult. Eu aleg intotdeauna pieptul pentru a prepara reteta pui cu smantana si ciuperci datorita continutului redus de grasimi.

Ingrediente necesare pentru prepararea acestei retete (3 portii):


- 1 piept pui (6-700gr)
- 4-500gr ciuperci
- 500gr smantana
- 1 ceapa mare
- 6 catei de usturoi
- 3 lingurite faina
- marar sau patrunjel
- 1-2 linguri ulei
- sare si piper dupa gust 

Instrumente utile

Aragaz Arctic AGM5500F, 4 arzatoare, Gaz, Safety Plus, Arzatoare cu eficienta ridicata, 50 cm, Alb



In primul rand vreau sa va spun ca puiul cu smantana si ciuperci face parte din categoria mancarurilor pe care le puteti prepara si seara cand va intoarceti de la serviciu. Se face foarte repede si este foarte, foarte gustos. Puteti folosi ciuperci proaspete, congelate sau conservate. Daca folositi ciuperci conservate va trebui sa mai adaugati si putina apa pentru ca ele nu vor mai lasa apa precum cele proaspete sau congelate. In privinta carnii, puteti folosi si pulpe de pui daca va plac mai mult. Eu aleg intotdeauna pieptul datorita continutului redus de grasimi.

Mod de preparare pui cu smantana si ciuperci:


Taiati carnea de pui bucatele medii si puneti-le la prajit intr-o tigaie. Eu l-am pus intr-o tigaie teflonata pe care am uns-o doar cu putin ulei si l-am lasat cat sa se rumeneasca putin pe ambele parti. Am presarat peste carne putina sare si piper ca altfel mi se pare ca nu prea are gust.




Tocati ceapa marunt si puneti-o la calit cu o lingura de ulei. Daca nu aveti o tigaie antiaderenta va trebui sa folositi ceva mai mult ulei ca sa nu se prinda. Cand ceapa incepe sa devina transparenta adaugati si puiul prajit si tineti la foc mic pana ceapa devine trasparenta si usor galbuie, avand grija sa amestecati din cand in cand.
Adaugati apoi si ciupercile tocate feliute, daca vreti sa arate mai bine sau cum va este mai usor daca nu tineti prea mult la aspect. Ale mele au fost taiate cubulete pentru ca le aveam la congelator. Daca folositi ciuperci congelate, nu este necesar sa le dezghetati inainte, este suficient sa le scoateti din congelator cand va apucati de treaba.



Dupa ce ati adaugat ciupercile tineti pe foc in jur de 10-15 minute daca sunt ciuperci din congelator iar daca sunt proaspete nu este nevoie sa le tineti mai mult de 10 minute. Condimentati cu sare si piper dupa gust. Puneti 3 lingurite de faina intr-o ceasca si amestecati cu apa pana devine fluida apoi adaugati peste restul ingredientelor si amestecati. Adaugati apoi si smantana si lasati pe foc circa 5 minute, amestecand des. Cu putin timp inainte de a opri focul adaugati si usturoiul pisat, dar sa stiti ca este foarte bun si fara usturoi. Dupa ce opriti focul adaugati putin marar sau patrunjel tocat, care va place mai mult. Puiul cu smantana si ciuperci se serveste cald, preferabil alaturi de o mamaliguta aburinda.
Dupa cum vedeti, n-am apucat sa pun si mamaliga in farfurie pentru a-i face poza pentru ca ai mei tot dadeau tarcoale prin bucatarie... Nu le prea convine ca au voie sa manance abia cand termin eu cu pozele. Dar va asigur ca este o combinatie foarte reusita. Asa ca va doresc spor la gatit si pofta buna!
Va recomand si reteta ciulama de pui si reteta ciulama de ciuperci, ambele la fel de gustoase :).
Va astept si pe pagina de Facebook!

You Might Also Like

0 comentarii

About me

Flickr Images

Press

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...